Vágólapra másolva!
Amíg nem tisztázódik, hogy szabályos-e, egy helyben toporognak vele. Szerintük ez nem etikai kérdés. A McLarennél úgy érzik, szerepet cseréltek a Red Bull-lal.

A McLarennél szeretnék, ha tisztázódna végre, hogy szabályos-e a Mercedes DRS-hez kötött F-csatornája, mert amíg ez nem derül ki, nem tudják érdemben elkezdeni a fejlesztését.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szezon első két versenyén legálisnak minősítette a rendszert, ebbe azonban a Red Bull és a Lotus nem nyugodott bele, ezért a hétvégi Kínai Nagydíjon újra megvizsgálják. A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy véli, nem etikai kérdés, hogy a hátsó mellett az első szárny légellenállását is csökkentő speciális F-csatorna szabályos-e.

"A szabályok szelleme nem létezik. Bár gyakran használják ezt a kifejezést, a szabályzat nem több szó szerint értelmezendő szövegnél - meg kell érteni, mit jelent, aztán ahhoz kell tartani magunkat" - mondta egy telefonos sajtótájékoztatón. "Nincs olyan paragrafus, hogy mindenekelőtt a szabályalkotók eredeti szándékaihoz kell igazodni."

"Konkrétan a Mercedes rendszere kapcsán persze el lehet vitatkozgatni rajta, hogy megfelel-e a DRS eredeti rendeltetésének. Nos, erre a válasz egyértelműen nem. A DRS-t egyszerűen a hátsó szárny felső terelőlapjának mozgatására szánták, semmi másra. De amikor arról döntenek, hogy (a Mercedes) megtarthatja-e a rendszerét, nem azt kell mérlegelni, hogy az ezzel a szándékkal összhangban van-e, hanem csakis azt, hogy megfelel-e a szabályzat szövegének."

Noha a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh korábban azt mondta, szerinte a Mercedes speciális szárnyába nem lehet belekötni, Lowe most kijelentette, hogy nincs "határozott véleményük" a kérdésről.

A McLaren idei formájáról hozzátette, hogy csalódott, amiért Lewis Hamiltonnak és Jenson Buttonnak Malajziában nem sikerült győzelemre váltania első rajtsoros edzéseredményét, és elismerte, hogy az eddigi tapasztalatok szerint az MP4-27 előnye a versenyen kisebb, mint az időmérőn.

"A versenytempónk megítéléséhez jobb Ausztráliát alapul vennünk. Ott kicsit bajban voltunk a fogyasztással, és a futam egyébként sem alakult zavartalanul" - emlékeztetett. "Ugyanakkor úgy tűnt, az időmérőn egyelőre erősebbek vagyunk, mint a versenyen, amit orvosolnunk kell. Ez éppen a fordítottja a tavalyi helyzetnek, amikor a Red Bull gyorsabb volt nálunk az időmérőn, a versenyen viszont nem volt jelentősen jobb nálunk, csak ki tudta használni a jobb pozícióból származó előnyét."

Lowe elárulta, hogy a McLaren "az autó szinte minden részét" érintő fejlesztésekkel érkezik a hétvégi Kínai Nagydíj helyszínére, de már beérné azzal is, ha ennek köszönhetően nem csökkenne az előnye. "Meg lennék lepve, ha a legfőbb ellenfeleink nem készülnének hasonlóan jelentős újításokkal, hiszen erről szól ez a játék" - mondta. "Az élcsapatok között máris elkezdődött a kíméletlen fegyverkezési verseny. Nekünk is ki kell vennünk belőle a részünket, bízva benne, hogy nem esünk hátrébb az időmérőn."