Vágólapra másolva!
Amíg Michael Schumacher idén már hetedszerre sem tudott célba érni, Nico Rosberg a csapat állítása szerint az első körtől sérült autóval versenyezve szerezte meg az ötödik helyet.

Felemás hétvégét tudhat maga mögött a Mercedes: míg Michael Schumacher egy csúnya balesettel kiütötte magát a versenyből - amiért utólag meg is büntették -, Nico Rosberg a 10. helyről indulva ötödikként fejezte be a futamot.

"Úgy érzem, hosszú ideje a mai este volt az első, amikor végre minden összejött számomra" - mondta az elégedett német, aki az utolsó körökben Kimi Räikkönent kellett figyelgesse a visszapillantó tükreiben, végül azonban 0,9 másodperccel a finn előtt szelte át a célvonalat "Az is remek, hogy a két Lotus előtt tudtam maradni, amire nem számítottam a verseny előtt" - tette hozzá.

Rosberget segítette, hogy a Mercedes tegnap feláldozta az időmérőt a verseny kedvéért, így a Q3-ban egyik pilóta sem teljesített mért kört. "Jó stratégiának bizonyult, hogy a tegnapi időmérőn megspóroltunk egy szett friss gumit, mivel jól rajtoltam, és erős első etapot teljesítettem. Köszönet jár a csapatnak ezért, meg azért is, hogy a helyes döntéseket hoztak a mai verseny alatt" - hálálkodott.

Pedig Ross Brawn csapatfőnök elmondása szerint a német autója már az első körben megsérült, amiből a külső szemlélők csak annyit láthattak, hogy a rajt utáni lökdösődésben kénytelen volt kimenekülni a bukótérbe. "Nyilvánvalóan okozott némi sérülést az autóján, hogy az első körben összekoccant valakivel, mivel a leszorítóerő a vártnál alacsonyabb volt, szóval a körülményeket figyelembe véve még szebb teljesítményt láthattunk tőle."

A csapat egyelőre még vizsgálja Schumacher balesetének körülményeit, mert a versenyző kezdetben műszaki hibára gyanakodott. "Nem igazán tudom, miért történt az eset: fékeztem, de a lassulás nem volt olyan erős, mint általában, így nem tudtam elkerülni, hogy belefussak az előttem lévő autóba. Rá kell jönnünk, mi történt" - mondta a hétszeres világbajnok, akinek idén ez már a hetedik be nem fejezett futama. "Szokatlanul alakultak a körülmények, így figyelmesen ki kell elemezzük az adatokat, hogy meglássuk, mi történhetett" - magyarázta Brawn. Schumacher azonban a sportfelügyelőknek már azt mondta, egyszerűen nem vette figyelembe, hogy a Safety Car-fázis után kisebb lesz a fékerő.