Vágólapra másolva!
Csak 2015-ben, egy évvel a turbómotorok bemutatkozása után térnek vissza a Forma-1-be, aminek szerintük is megvannak a hátrányai.

A Forma-1-ben már jövőre beköszönt a turbókorszak, a Honda azonban a McLaren motorszállítójaként csak egy évvel később, 2015-ben tér vissza. Bár a cég már az első évben a győzelemért akar harcba szállni, a sportprogramját irányító Jasuhisa Arai attól tart, hogy élesben szerzett tapasztalatok híján lépéshátrányba kerülnek a többi gyártóhoz – a Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Renault-hoz – képest.

„Előnyei és hátrányai is vannak annak, ha valaki versenyezni fog 2014-ben" – mutatott rá az FIA által kiadott Auto című lapban. „A szezon közben rengeteg dolog fog történni, és mi abban a szerencsés helyzetben leszünk, hogy ezeket kívülről figyelhetjük meg."

„Viszont csak nézni tudjuk majd mindezt, nem lehetünk ott a pályán, hogy tetten érjük a felmerülő gondokat. A többi gyártónak ezzel szemben lehetősége lesz foglalkozni a problémákkal, és menet közben orvosolni is azokat. Hogy mit tesznek, az számunkra rejtély marad, a mérnökeink kénytelenek lesznek pusztán a képzeletükre hagyatkozni."

A McLaren-Hondák 1988-ban, a turbókorszak utolsó évében egy kivételével az összes nagydíjat megnyerték Forrás: AFP

Arai ettől függetlenül bízik benne, hogy a McLaren és a Honda ismét sikeres kombinációt alkot majd. „A közös történetünk nagyon gazdag: 1988-ban a tizenhatból tizenöt versenyt megnyertünk együtt" – emlékeztetett. „Ennél is fontosabb azonban, hogy kölcsönösen tiszteljük egymás munkamorálját és módszereit. Ráadásul ugyanazzal a mentalitással és szenvedéllyel hajtunk a győzelemért, ami rendkívül fontos."

Motorszállítói története során a Honda összesen 72 nagydíjgyőzelmet aratott, de 1992 óta csak egyet: a 2006-os Magyar Nagydíjon, Jenson Button révén. A 2008-as szezon után, a gazdasági válság kitörése miatt leállították a sportprogramjukat.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!