Vágólapra másolva!
Nem kizárt, hogy 2015-től gyári csapattal térnek vissza az LMP1-be, mégpedig az F1-hez fejlesztett turbómotort felhasználva.

A Ferrarinak 1973 óta nem volt gyári csapata a Le Mans-i prototípusok kategóriájában, de nem kizárt, hogy a Toyota és a Porsche példáján felbuzdulva a következő évek során ők is indítanak egy LMP1-es programot. A cég F1-en kívüli sporttevékenységeit irányító Antonello Coletta az Autosportnak azt mondta, ha rászánják magukat a részvételre, nemcsak motorszállítóként, hanem egy teljes csapattal fognak beszállni.

Igaz, hozzátette azt is, hogy „pillanatnyilag az F1-re koncentrálunk, más nem férne bele. Ezért nem jelenthetjük ki, hogy a Ferrari ott lesz az LMP1-ben, de azt sem, hogy nem lesz ott. Még azt sem tudjuk, hogy az 2015-ben, 2016-ban vagy később része lesz-e a terveinknek."

Coletta szerint elképzelhető, hogy a Ferrari a Forma-1-hez fejlesztett turbómotort használná az LMP1-es autóiban is. Ez azért lenne lehetséges, mert az F1-ben 2015-től bevetésre kerülő turbók kb. 34 kg/100km-es fogyasztásukkal elég gazdaságosak lennének a hosszútávú versenyzéshez. Ráadásul a megbízhatóságuk sem lesz aggályos, hiszen jövőre már autónként csak öt motort lehet majd használni a szezon során az eddigi nyolc helyett, ami nagyjából 3000 km-es futásteljesítménynek felel meg.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!