Vágólapra másolva!
Az első edzésen megsérült az autója, és a fékekkel is problémái voltak. Alonso szerint furcsa élmény volt a kivilágított pályán vezetni Bahreinben.

Bár a Malajziai Nagydíj hétvégéjén Kimi Räikkönen úgy nyilatkozott, határozottan javult az autója az idénynyitóhoz képest, Bahreinben megint meggyűlt a baja az F14 T-vel. A finn elsősorban a Ferrari vezethetőségével és a fékekkel küszködött, ráadásul egy hiba miatt a tervezettnél kevesebb kört tudott megtenni.

„Összességében nehéz napom volt, mert egyik edzésen sem voltam elégedett az autómmal” – nyilatkozta Räikkönen. „Az elsőn megsérült a padlólemezem, amikor ráhajtottam a 4-es kanyarnál lévő kerékvetőre, ezért be kellett hajtanom a bokszba. A csapat fantasztikus munkát végzett, mert rövid időn belül újra ki tudtak küldeni a pályára, de fékproblémák miatt így sem tudtam teljesíteni a programomat.”

Räikkönen ettől függetlenül az első edzésen ért el jobb eredményt, a 6. helyen végzett, este viszont csak a 14. pozíciót tudta megszerezni. Lewis Hamiltonhoz képest 2 másodperc volt a hátránya, de csapattársától, Fernando Alonsótól is kapott egy másodpercet. „A második edzésen a Pirelli két keverékét hasonlítottuk össze, a lágyak egyértelműen jobbak voltak a közepeseknél. Most ki kell elemeznünk az adatokat – főleg arra koncentrálunk majd, hogyan változnak meg hirtelen a körülmények a naplemente után” – magyarázta.

Räikkönen padlólemeze megsérült az első edzésen Forrás: AFP

Alonso sokkal jobb napot zárt pénteken, mindkét edzésen ő tudott a legközelebb kerülni a mezőnyt Bahreinben is uraló Mercedesekhez. Az edzéseket különösebb problémák nélkül teljesítette, este a villanyfényes pálya jelentette számára a legnagyobb kihívást. „Olyan sok nappali futamot teljesítettünk itt, hogy nagyon furcsa volt sötétben vezetni, még ha nem is igazán különbözött a többi éjszakai helyszíntől” – mondta a spanyol, aki a második edzésen egy másodperccel maradt el Hamiltontól. „Ehhez még hozzá kell szoknunk.”

„Nagyon hasznos volt a mai nap, főleg a második edzés, ahol sokat megtudtunk a gumik és az autónk viselkedéséről” – magyarázta. „Igaz, hogy télen sokat teszteltünk itt, de most olyan, mintha mindent a nulláról kellene kezdenünk. Hozzá kell szoknunk, hogy a különböző körülmények között más jelzéseket kapunk a pályától.”

Alonso szerint a Ferrarinál tudják, miben kell fejlődniük, de „nem szabad túlreagálniuk” a Mercedes mögötti lemaradásukat. „Most az a lényeg, hogy folyamatosan javuljunk, miközben a megbízhatóságra is odafigyelünk. Ez az első két versenyen is sok pontot hozott nekünk” – magyarázta a spanyol, aki két 4. hely után a bajnoki tabella 3. helyét foglalja el.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!