Vágólapra másolva!
Rob Smedley hangsúlyozta, hogy a mezőny elején harcolva teljesen más mentalitással kell dolgozni, mint a végén, és a Williams ehhez nem volt hozzászokva az elmúlt években. Az élmezőnyben minden apróság számít, és a szakember azt akarja, hogy a csapat az autó minden tulajdonságán folyamatosan javítson.

A fénykorát az 1980-as és 1990-es években élő Williamsre rájárt a rúd az utóbbi időben, hiszen a korábban a bajnoki címeket sorra gyűjtő csapatnak közel nyolc évet kellett böjtölnie legutóbbi két futamgyőzelme között. Pastor Maldonado 2012-es barcelonai sikere óta Ausztriában volt először reális esélyük a győzelemre, de versenyzői hiába indultak az első rajtsorból, a Mercedesek mögött be kellett érniük a 3. és a 4. hellyel.

Egy ilyen eredmény már a szezon eleje óta érett a csapatnak, amelynek autója az egyik legerősebb a Mercedes mögötti mezőnyben, de kisebb-nagyobb hibák miatt korábban sem Felipe Massa, sem Valtteri Bottas nem tudott a dobogón végezni. Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős mérnöke elismerte, hogy kollégáival együtt hozzá kell szoknia ahhoz, hogy újra a mezőny elején küzdenek, és ennek ismeretében kell megpróbálniuk még jobban végezni a feladataikat, mert itt már nüanszok döntenek.

"Aki a mezőny végén tanyázik, és pocsék az autója, annak semmi sem tűnik tisztának. Aki viszont úgy áll, mint jelenleg mi, annak mindenre figyelnie kell, és semmiről sem veheti le a szemét" - nyilatkozta az Autosportnak. "Tavaly a Williams a 13-14-15. hely környékén versenyzett, most meg az első négy pozícióért, ami teljesen más. Higgyék el, én ugyanis mindkét végletet átéltem már."

A Williamsnek mentalitást kell váltania Forrás: AFP

"Egyszerűen meg kell tanulnunk, hogyan kell versenyezni a mezőnynek ezen a részén, beleértve az üzemeltetést és a teljesítményt is. A lényeg, hogy az autó összes tulajdonságán csiszoljunk, és ellenőrizzük az üzemeltetési folyamatokat. Fel kell tárni a hibák okait, kijavítani őket, és gondoskodni arról, hogy többé ne kövessük el őket újra."

"Úgy vélem, magunkba kell tekintenünk, és rájönnünk, hogy miképp javíthatunk az apróságokon. A titok a részletekben rejlik" - magyarázta. "Ha ebben az irányban folytatjuk, akkor garantáltan erősebb lesz a csapat, és képesek leszünk megcsinálni azt, amit a Red Bull és a Mercedes."

Smedley szerint a Mercedes jó szervezettségének egyik oka, hogy riválisuk az utóbbi időben több tapasztalatot szerzett az élmezőnyben. A Williams a spielbergi eredményével feljött a konstruktőri tabella 5. helyére, és a 4. Force Indiát két, a 3. Ferrarit pedig tizenhárom pontra közelítette meg.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!