Még a megszokottnál is fiatalabb párossal kezdte meg a tavalyi szezont az utánpótlás-nevelés miatt fenntartott Toro Rosso. A mindössze 17 esztendős Max Verstappen csapattársa a szintén újonc, 20 éves Carlos Sainz lett, de meglepetésre mindketten kiváló teljesítményt nyújtottak első 19 versenyük során. Verstappen viszont fiatal kora, vakmerő, de pontos előzései, és őszinte nyilatkozatai miatt rögtön közönségkedvenc lett, míg Sainz kissé a háttérbe szorult.
„Tudom, hogy mit kell tennem ahhoz, hogy meggyőzzem őket” – mondta Sainz a főnökeivel kapcsolatban. „Még mindig az a célom, hogy a Red Bullhoz kerüljek, a legjobb versenyzővé váljak, és világbajnoki címet nyerjek” – közölte. Azt is elárulta, nem zavarja, hogy Verstappen előzéseiről többet beszélnek, mert „Max csak hárommal többet előzött nálam az egész szezon során, de úgy tűnik, őt többet mutatta a TV” – vélte.
„Én is számos remek, és látványos dolgot véghez vittem, de ezeket nem lehetett látni a TV-ben, a csapat viszont tud ezekről. A telemetria és a számok nem hazudnak.” Elmondása szerint az sem nyomasztja, hogy Verstappent az új Ayrton Sennaként emlegetik. „Ha ő az új Senna, és én legyőzöm, akkor én ki leszek?” – vágott vissza. „Nem foglalkoztat, hogy mit írnak az újságok. Megnyugszom, amikor hallom, hogy (Christian) Horner, (Helmut) Marko, (Fernando) Alonso vagy (Sebastian) Vettel mit mond rólam, mert ők látják, hogy mire vagyok képes.”
Sainz azt viszont elismerte, hogy az idén már nagyobb nyomás kerül a vállaira, mert a Red Bull tehetségkutató programja nem állt le, és továbbra is futószalagon gyártják a fiatal pilótákat, akik közül Pierre Gasly már 2017-ben a Toro Rosso egyik ülésére hajt. „2014 óta ilyen a pályafutásom, minden évben mindent vagy semmit játszom. Most, hogy ismerem a legjobbakat az F1-ben, tudom, hogy milyen téren kell fejlődnöm, és hogyan” – vélte.
A spanyol pilóta nem értett egyet Helmut Markóval, aki korábban azt mondta, a Toro Rosso az év elején legyőzheti a Red Bull autóit. Sainz szerint ez a műszaki feltételek, a költségvetés és a pilóták rutinja miatt sem lehetséges, de arra számít, hogy még a tavalyi Ferrari motor erősebb lesz az idei Renault erőforrásnál. Az STR11 a tervek szerint már a barcelonai tesztre elkészül, ezúttal Sainz próbálhatja először az új autót.
Csapatfőnöke, Franz Tost közben az Autosprintnek elmondta, három műszakban, 100 ideiglenesen alkalmazott dolgozó bevonásával dolgoznak az új autón. Az eltérő hajtásláncok miatt az idén kevesebb fejlesztésük közös a Red Bull-lal, például önálló sebességváltót is kell készíteniük. Tost reméli, hogy a jövőben ismét ugyanolyan erőforrást használnak majd, mint a testvércsapatuk, de 2017-ben még valószínűbb, hogy inkább a Ferrarival keresik majd az együttműködés lehetőségét.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!