MONTMELO, SPAIN - MARCH 02: Carlos Sainz of Spain and Scuderia Toro Rosso drives during day two of F1 winter testing at Circuit de Catalunya on March 2, 2016 in Montmelo, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160302-00508 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A csapatfőnök, Franz Tost szerint tavaly sarokba szorították őket, ezért fogadta el, hogy lejárt szavatosságú erőforrást használjanak 2016-ban, de jövőre változtatni akar ezen.
Újabb harc elébe néz a Toro Rosso az erőforrásokkal kapcsolatos helyzetének rendezése miatt. A faenzai istálló a Red Bull utasítására tavaly megvált az akkor még betegeskedő Renault-któl, és új beszállító után nézett, de az idő rövidsége miatt csak a Ferrari volt hajlandó ellátni őket, és ők sem ajánlották fel a legújabb fejlesztésű erőforrást.
Franz Tost csapatfőnök ezt is elfogadta, mert a megbízható, és akkor még versenyképes Ferrari motor is jobb választásnak tűnt a gyengélkedő Renault helyett, azonban az olaszok tavalyi hajtóműve a vártnál hamarabb elavul, és további fejlesztések sem jönnek hozzá. Tost az Autosportnak kijelentette, jövőre a legújabb Ferrari motort akarja megszerezni.
„Ugyanazt a specifikációt kell megkapnunk” – mondta. „Tavaly későn döntöttünk, ezért sarokba szorítottak minket, és el kellett fogadnunk, amit ajánlottak számunkra. Az idei évben már más a helyzet. Jövőre ugyanazt a változatot akarjuk” – szögezte le az osztrák, de azt is elárulta, hogy egyelőre az idén használt 2015-ös motorra sincs panasza.
A teljesítmény elégedetté tesz minket, e téren a Ferrari jó alapanyagot szállít számunkra.”
Korábban felmerült, hogy a Renault szívesen visszafogadná a Toro Rossót, miután a tavalyi viharok elültek. A gyártóknak hivatalosan május 15-ig kellett jelezniük, hogy mely istállókat látják el motorokkal, ha valamelyik csapat nem tudna szerződést kötni, az FIA közbelép, és június 1-ig megpróbálnak megállapodást kicsikarni a kérdéses istálló és a lehetséges beszállítók között.
A Ferrari egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy jövőre mely csapatoknak adnak motorokat. Az idén a gyári istálló mellett a Sauber és a Haas kapja a 2016-os változatot, és némi csúszással a szezon közben bevezetett újításokat is.
A motorok teljesítményének kiegyensúlyozása folyamatosan felmerülő téma a résztvevők és a szabályalkotók között.
A független csapatok, élen a Red Bull-lal azt szeretnék, ha az erőforrások nem lennének teljesítményt befolyásoló tényezők, a gyártók viszont e téren is versenyezni kívánnak. A Ferrari tavaly is 2014-es motort adott a csődből megmentett Manornak, az idén pedig a Toro Rossót szolgálják így ki, de igazolniuk kell az FIA-nak, hogy a korábbi változat is „sportszerűen és méltányosan versenyezhet a többi homologizált erőforrással.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!