RAIKKONEN Kimi (fin) Ferrari SF16-H team scuderia Ferrari ambiance portrait during the 2016 Formula One World Championship, Grand Prix of Canada from June 10 to 12 in Montreal - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A Ferrari egykori versenyzője szerint jót tesz, hogy a Scuderiánál Räikkönen felvállalja ezt a szerepet. Prost úgy véli, a tehetségek megtörhetnek a Ferrarit érő nyomás alatt.
Nem tisztázott még, hogy a Ferrari meghosszabbítja-e Kimi Räikkönen lejáró szerződését. Bár a versenyképes alternatívák erősen megfogyatkoztak, a szaksajtó úgy véli, akár Carlos Sainz vagy Sergio Pérez leigazolása sem lehetetlen a korosodó, és hullámzó teljesítményt nyújtó Räikkönen helyére. A Ferrari korábbi versenyzője, Alain Prost azonban úgy véli, nem könnyű döntés, hogy az olaszok megtartsák-e a 2007-es világbajnokot vagy lecseréljék őt egy fiatal, feltörekvő versenyzőre.
„Mindenki láthatja a pozitívumokat és a negatívumokat is” – nyilatkozta Prost az FIA torinói konferenciáján. „Van 1-2 versenyző a piacon, akik elég jók lehetnének a Ferrarinak, talán kicsit gyorsabbnak is bizonyulnának, de ezt biztosan nem lehet tudni.”
„A Ferrarinál létező nyomást is figyelembe kell venni. Néha nagyon jó versenyzők szerepelnek átlagos csapatoknál, aztán ha egy élcsapathoz kerülnek, nem úgy szerepelnek, mert a helyzet ott kicsit más. (Räikkönen) maradása mellett szól, hogy nagyon jó a kapcsolata (Sebastian) Vettellel, így van első és második számú pilóta. Papíron lehet, hogy nem, de tulajdonképpen igen. Ez nem árt a légkörnek. Én ezért nem is bírálom őket. Biztosan helyes döntést hoznak majd.”
Prost vegyes érzésekkel várja a következő szezont, mert nem egyöntetűen pozitív a véleménye az új technikai szabályokról, amelyek várhatóan alaposan megváltoztatják majd a versenyzést.
„Ha gyengébb lenne a leszorítóerő, de javulna a mechanikai tapadás, akkor lehetőségek nyílnának a kisebb csapatoknak, hogy erre rádolgozzanak, és más stratégiával használják a gumikat” – mondta.
„Talán másmilyen abroncsokat választhatnának, vagy lehetne teljes szabadság is e téren, például egy lágy gumit rakhatnának előre, és egy feszesebb abroncsot hátra. A Force Indiához hasonló csapatok az élmezőnytől nagyon eltérően bánhatnának a gumikkal, mert a legjobbaknak óvatosabbnak kell lenniük az ellenfeleik miatt, és ez meglepetéseket okozhat.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!