Miután a Pirellit az előző években rengeteg kritika érte a túl gyorsan elhasználódó, folyamatosan pátyolgatásra szoruló gumik miatt, az idén az új, gyorsabb autókhoz az FIA kérésének eleget téve tartósabb abroncsokat készítettek. Ezek nemcsak tovább bírják a gyűrődést, hanem a hőfáradásuk is csekélyebb, és egy lehűlést követően újra működésre lehet bírni őket, ami korábban problémát okozott.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost az Origo GPhírek-nek a Monacói Nagydíj csütörtöki edzésnapja után azt felelte, az idén csak dicsérően tud nyilatkozni a Pirelliről, mert „szép munkát végeztek. Ma is azt láttam, hogy ki kellett találnunk, hogyan hozhatjuk ki a maximumot a gumikból, de a feladat az összes csapat számára ugyanaz volt."
A közepes és a kemény keverékkel szemben viszont merültek fel kifogások. Az utóbbira Sergio Pérez Barcelonában azt mondta, legfeljebb dísznek jó, és a kritikák hatására a Pirelli úgy döntött, Silverstone-ba az eredeti tervekkel ellentétben nem is viszi el. A cég sportprogramjának főnöke, Mario Isola újságírókkal beszélgetve Monacóban elismerte, hogy a várható nagy terhelésekre való tekintettel az idén túl óvatosak voltak.
Jövőre kicsit át akarjuk alakítani a gumik szerkezetét, és új keverékeket is akarunk készíteni
– árulta el. – Az összeset egy fokozattal lágyabbra szeretnénk venni, mert tudjuk, hogy az idén nagyon óvatosak voltunk, hiszen tavaly csak öszvér autókkal, más körülmények között teszteltük a gumijaink prototípusát. A keverékek így kicsit keményebbek lettek a kelleténél."
„Bár vannak, akik szerint két fokozattal kellene lejjebb mennünk, mivel az autók a szezon során még rengeteget fognak fejlődni, és ettől a terhelés is megnő, én azt mondom, álljunk meg egy szóra! Ez túl sok lenne."
Hogy a Pirelli mennyit fejlődött tavalyhoz képest, az Monacóban is szembetűnő volt, hiszen Sebastian Vettel már az első edzésnapon megdöntötte a pályacsúcsot: délután 1,9 másodperccel ért el jobb időt, mint amivel Daniel Ricciardo megnyerte az egy évvel ezelőtti szabadedzést. Ez jelentős részben a gumiknak köszönhető, mert az autók erősebb aerodinamikája a lassú pályán kevésbé érzékelhető a köridőkön.
Az aszfalt azonban sima, és nincsenek nagy energiájú, gyors kanyarok, ezért a gumikopás Isola szerint „gyakorlatilag nulla" volt. Elismerte, hogy ha a szabályok lehetővé tennék, a versenyzők vasárnap akár egyetlen szett ultralágy gumival is teljesíthetnék a 77 körös távot. Ezért még szerdán Ricciardo is felvetette, hogy Monacóra külön keverékeket kellene készíteni.
„Hogy ezt könnyebb-e mondani, mint csinálni, azt nem tudom, de nagyon menő lenne. Lehetne egy szuper-szuper-szuperlágy gumi, és akkor egynél több kerékcserére volna szükség" – vélte.
Isola jónak tartja az ötletet, csakhogy szerinte egyelőre nincs realitása, mert a Pirelli inkább a 2017-es gumik előkészítésére koncentrál.
.„Monacóban teljesen külön keverékekre lenne szükség. Ilyeneket elvben lehetne készíteni, csak nehéz lenne, mert olyan pályán kellene tesztelni őket, amely hasonlóak Monte-Carlóhoz – magyarázta. – Nonszensz lenne például Barcelonában kipróbálni őket. Olyan helyet kellene találnunk, amely ugyanilyen finoman bánik a gumikkal. Már beszéltünk erről, de most fontosabb feladataink vannak."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!