Robert Kubica a Magyar Nagydíj utáni szerdai tesztnapon több mint hat év kihagyás után vezethet ismét aktuális F1-es autót. A 2011 februárjában, egy raliversenyen súlyos sérüléseket szenvedő lengyel egy régebbi modell volánja mögött két tesztnapon már felmérhette, milyen szinten tart, és bíztató teljesítménye után a Renault újabb lehetőséget adott neki.
Ez vízválasztó lesz abból a szempontból, hogy folytathatja-e az útját a csodával határos visszatérés felé.
"Való igaz, úgy érezzük, hogy részletesebben ki kell próbálnunk Robertet a korábbi tesztek után. Azokon egy 2012-es autóval ment, és emellett egyéb módon is felmértük: megvizsgálták az orvosok, dolgozott a szimulátorban" - mondta Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának vezetője az Autosportnak.
Alaposabban szemügyre akarjuk venni, mennyire lenne reális, hogy ismét egy jelenlegi F1-es autót vezessen, akár versenykörülmények között.
Erre a magyarországi teszt kínálta az utolsó lehetőséget, és mi éltünk vele."
A spekuláció egyből beindult, hogy Kubica visszatérhet a Renault pilótájaként, pláne úgy, hogy Jolyon Palmer lába alatt eleve forró a talaj, és már az év közbeni menesztése is többször téma volt a sajtóban. Miközben Nico Hülkenberg a szezon feléig 26 pontot gyűjtött, a britnek még egyet sem sikerült, ráadásul a szerencsével is hadilábon áll; a legutóbbi futamon már a felvezető körben tönkrement az autója.
Abiteboul megnyugtatta pilótáját, hogy egyelőre nem tervezik leváltani, és a Kubica-projektet a "közép, illetve hosszú távú tervek" részeként említette.
Azt viszont elismerte, hogy a lengyel szóba jöhet a következő évre Hülkenberg csapattársaként.
"Robert jelölt lehet 2018-ra, de előtte látnunk kell, hogy birkózik meg a nagyobb leszorítóerejű, erőteljesebb autókkal, hiszen az, amelyiket eddig vezette, nem volt mérvadó. Hogy őszinte legyek, még akkor sem csapunk le rá azonnal 2018-ra, ha jól teljesít, mert sok mindent meg kell néznünk" - jelentette ki.
"Továbbra is segítjük Jót, semmit sem változtatunk a terveken - mondta. - Mondtam neki, hogy Robert nem jelent közvetlen fenyegetést számára. Természetesen figyeljük a lehetőségeket 2018-ra, és Jót is választhatjuk. A sorsa a saját kezében van. Annak, amit Roberttel csinálunk, semmi köze sincs ahhoz, hogy Jo hogyan szerepel a hétvégén vagy a nyári szünet után."
"Nem cserélünk versenyzőt Spára, szemben egyes cikkek állításával. Megerősíthetem, hogy ott is Jo fog vezetni, és a terv az, hogy a szezon végéig így marad."
Palmert segítheti, hogy a hétvégi Magyar Nagydíjon ő is megkapja a Renault frissített padlólemezét, amelynek Hülkenberg döntő szerepet tulajdonított a jó silverstone-i eredményében.
A brit tavaly a szezon a második felében nyújtott produkciójával győzte meg a csapatot, hogy érdemes szerződést hosszabbítani vele.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!