SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 11: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 11, 2018 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1XFYVZHHH2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Ross Brawn szerint az idén túl sok olyan verseny volt, amikor a pilóták nehezen tudták megelőzni egymást. Jövőre javulást ígér.
Nagyon izgalmasan alakultak az F1 futamai az amerikai kontinensen, azonban a szezon során több olyan alkalom is akadt, amikor a pilóták nehezen tudták megelőzni egymást. Az elégedetlenségüknek a Brazil Nagydíj előtt egy szakszervezeti ülésen is hangot adtak, ezen vendégként részt vett az FIA és a Liberty Media is egy-egy delegációval.
Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője szerint a Brazil Nagydíj is kiderült, hogy amikor két autó hasonló teljesítményre képes „az előzés szinte lehetetlen”, ez véleménye szerint „felveti a kérdést, hogyan lehetne megkönnyíteni az elöl haladó autó támadását.” Az előzés problémája már nem új, lényegében évtizedek, az aerodinamika elterjedése óta téma ez az F1-ben.
„2018-ban jelentős előrelépéseket tettünk a jövő évi technikai szabályok meghatározása terén, különösen az első szárny kulcsfontosságú területén, és az elmúlt hetek során kidolgoztuk a pontos részleteket – mondta Brawn. – A szimulációs munkánk, és a csapatoktól kapott [adatok] szerint a hatás mérhető, még akkor is, ha
tisztában vagyunk azzal, hogy az igazi bizonyíték csak márciusban, az Ausztrál Nagydíjon lesz meg.”
Brawn leszögezte, hogy a jövő évi szabálymódosítások fontos lépések, de nem annyira átfogók, mint amiket 2021-re terveznek. „Az idén a Forma-1-ben akadt nagyon izgalmas versenyzés, nekem rögtön Baku, Sanghaj, Silverstone és Mexikóváros jut az eszembe, és minden jel arra mutat, hogy ez jövőre is folytatódni fog.”
A Red Bull háza táján nem ennyire optimisták, Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport tudósítója szerint a Red Bull 15 millió pluszköltséggel számol a szabályváltozás miatt, és „azt gyanítják, hogy ennek nulla hatása lesz az előzésekre.” Ezt Helmut Marko, a vállalat motorsport tanácsadója is megerősítette.
A szimulációink azt mutatják, hogy semmi sem változik. Az előzés ugyanolyan nehéz. Ezzel az egésszel csak a pénzt költjük.”
Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke is azt nyilatkozta, hogy a szélcsatornában mért eredményeik szerint nem hiszi, hogy könnyebb lesz előzni. „A következő szezon elejére a csapatok hasonló szintű leszorítóerővel rendelkeznek majd, mint most” – összegzett az osztrák szakember.