A Caterham csapata hosszas szenvedés után a 2014-es Abu-dzabi Nagydíjon teljesítette 3 éves fennállásának utolsó Forma-1-es futamát, története azonban azóta sem zárult le teljesen. A csődeljárás alá vont istálló még évekkel később is kis túlzással csak annak nem tartozik, aki nem állt vele semmilyen kapcsolatban, a hosszas jogi huzavona azonban a végéhez érni látszik. A Caterham-akta lezárása felé újabb lépést jelent, hogy az Autosport értesülései szerint 200-nál is több egykori alkalmazott kapta meg a pénzét, vagy legalább annak egy részét.
A Caterham 2014-ben került csődeljárás alá az alapító Tony Fernandes, és az azév nyarán a csapatot megvásároló befektetők közötti vita miatt. A gárda kihagyta a brazil és az amerikai versenyt, majd a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon részt vett. A 2015-ös szezon előtt a bizonytalan helyzet miatt többen is távoztak a csapattól, a pontot az i-re pedig az tette fel, hogy a gárda felszerelését egy árverésen eladták a szezonnyitó előtt. Ezzel a Caterham végérvényesen lehúzta a rolót. Azóta a csődeljárást lefolytató Smith & Williamson által irányított jogi huzavona zajlik, a csapat ugyanis rengeteg tartozást halmozott fel beszállítói, partnerei, nem utolsó sorban alkalmazottai felé.
Az Autosport értesülései szerint utóbbiak között 216-an kaptak most egy kisebb összeget.
A pontos összeget nem hozták nyilvánosságra, annak nagyságára az adminisztrátorok által tavaly nyáron nyilvánosságra hozott, alkalmazottak által támasztott 217,495 eurós követelés alapján lehet következtetni.
A közleményükben az áll, hogy az alkamazottak utolsó négy havi bérük egyenértékével megegyező összeget kaphatnak legfeljebb 800 fontig,
valamint maximum hat heti szabadságuk után járó bért, némi szállásért kifizetett összeggel együtt.
A Caterham 2010-ben, még Lotus néven szállt be a Forma-1-be az AirAsia légitársaság tulajdonosa, Tony Fernandes révén, majd azt a bravúrt vitte véghez, hogy
94 nagydíj alatt egyetlen pontot sem szerzett.
Fernandes később azt állította, hogy gyakorlatilag rászedték, amikor azt ígérték neki, hogy pár éven belül bevezetik a költségsapkát, amitől egy, a Caterhamhez hasonló kiscsapat fenntartható lesz. Ezzel szemben a költségek csak nőttek, a költségsapka pedig a mai napig sem érkezett meg, a csapatok jelenleg is a 2021-es bevezetéséről tárgyalnak a Liberty Mediával.
A Smith & Williamsonnak az egykori alkalmazottak elmaradt bérénél jóval nagyobb fejtörést okoz azoknak a fedezetlen hitelezőknek a bennragadt pénze, akiknek súlyos fontmilliókkal tartozik a Caterham. Közülük korábban ez EXIM Bank kapta vissza a pénzét, miután elárverezték a csapat felszereléseit, egy korábbi jelentés szerint azonban
még mindig 25 hitelező – köztük a 2014-ben az istállónak V6-os erőforrásokat biztosító Renault – vár a pénzére, összesen 66,8 millió fontra.
A hitelezők szerint a fedezetlen hitelezők egy kis csoportjának „jók a kilátásai" arra, hogy visszakapja pénzét, mindez a következő 6 hónap során dől el, a teljes Caterham-ügyet is addigra zárhatják le.