BARCELONA, SPAIN - MAY 10: Alex Albon of Scuderia Toro Rosso and Thailand during practice for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 10, 2019 in Barcelona, Spain. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1Z9W66WXD2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Két jelölt körvonalazódik a Red Bullnál arra az esetre, ha Pierre Gasly nem váltaná be a hozzá fűzött reményeket. A juniorprogramban aszály van, de úgy tűnik, találtak megoldást.
Felemásan indult a szezon pilótafronton a Red Bullnál, hiszen Daniel Ricciardo váratlan távozása után mindössze egy teljes idény után be kellett dobni a mélyvízbe Pierre Gaslyt, és a Toro Rossótól katapultált francia pilóta egyelőre nem tudta tartani a lépést a még mindig fiatal, de már rutinos és egyre érettebben versenyző Max Verstappennel.
Gasly a teszteken kétszer is összetörte az autót, és azóta is rendszeresen elmarad Verstappen teljesítményétől, de Christian Horner csapatfőnök egyelőre nyilvánosan támogatja a francia pilótát, és méltatja a háttérben tett erőfeszítéseit a fejlődés érdekében. A Toro Rossónál viszont eközben Alexander Albon remekül szerepel, látványos és eredményes versenyzéssel hívja fel magára a figyelmet.
Pletykák már az első futamok során indultak arról, hogy Albon esetleg a Red Bullnál is lehetőséget kaphat, de Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke az Autosportnak lényegében kizárta, hogy a thai pilóta 2020-ban az anyaistállóhoz kerüljön, ami szerinte „egy külön ligát” képvisel, és egy pilótának „legalább 2-3 évet el kell töltenie ahhoz, hogy azt mondhassa, boldogul az F1-ben.”
Tost úgy vélte, Albonnak egyelőre praktikus dolgokat kell megtanulnia, például azt, hogyan támadja egyes pályákon a kerékvetőket vagy hol süt be a Nap a felhőkarcolók között.
„Minél több időt tud egy pilóta a pályán tölteni, annál jobb, és annál gyorsabban tud alkalmazkodni az új körülményekhez – vélte. – Egy élcsapatnál viszont másak az elvárások, nagyobb a nyomás, és azt érezheti, hogy erőltetnie kell a dolgokat, mókuskerékbe kerül, és a nagy lehetőség végül visszaüt” – magyarázta, és úgy vélte, Charles Leclerc példája inkább a szabályt erősítő kivétel.
Csapattársához, Danyiil Kvjathoz hasonlóan Albon is 3 pontot szerzett az első öt futam során, az összehasonlítható időmérő-eredmények terén 2:2-re állnak, és úgy szerzett ugyanannyi pontot, hogy a Kínai Nagydíjon csak a mezőny végéről rajtolhatott, ami az idei időmérős eredmény-átlagát is nagyban lerontja.
A Red Bull kívülről is erősíti a pilótafelállását, Helmut Marko felkérésére az IndyCarban szereplő, 20 éves Patricio O’Ward is csatlakozott a juniorprogramjukhoz.
„Elég gyorsan történtek a dolgok – mondta. – Hamarosan [F1-es] lehetőséget is kaphatok – tette hozzá, mielőtt köszönetet mondott csapatfőnökének, Trevor Carlinnak. – Ez valami óriási, most az Indy 500 után csak európai stílusú pályákon versenyzem majd az IndyCarban, majd meglátjuk, az F1-ben milyen opciók merülnek fel. Túl nagy esély ez, hogy átmehetek az F1-be.”
Ellentmondásosak az álláspontok azzal kapcsolatban, hogy O’Ward a korábbi eredményei alapján rendelkezik-e elég ponttal az F1-es szuperlicenc kiváltásához, Tost a Sky Sportsnak azt mondta, szerinte a mexikói pilóta erre még nem jogosult, ettől függetlenül elárulta örömmel látná a pilótát a Toro Rossónál, mert szerinte O’Ward lelkesítené az észak-amerikai szurkolókat is.
A Red Bullnál a héten Dan Ticktum tesztel. A brit pilótát korábban szerették volna versenyzőként is bevetni, de a forrófejű versenyző többször is elszalasztotta a szuperlicenc kiváltásához kellő pontok megszerzését.
Utoljára bő 10 évvel ezelőtt, Sébastien Bourdais révén, szintén a Toro Rossónál fordult elő, hogy közvetlenül a legrangosabb amerikai formulaautós bajnokságból érkezett pilóta az F1-be, de a 2009-es szezon során, a Magyar Nagydíj előtt már búcsúznia is kellett a mezőnytől.