27 July 2019, Baden-Wuerttemberg, Hockenheim: Motorsport: Formula 1 World Championship, Grand Prix of Germany. Mick Schumacher, Formula 2 driver, drives across the track in the car of his father, Formula 1 World Champion Michael Schumacher. The Ferrari F2004 is the winning Schumacher car from 2004. Photo: Jan Woitas/dpa-Zentralbild/dpa
Vágólapra másolva!
Megkérdezték a két Ferrari-pilótát, hogy a márka melyik klasszikus Forma-1-es modelljét vezetnék legszívesebben. Közös volt az egyik választásuk, és Mick Schumachernek már volt szerencséje vezetni is azt.
Gyakran éri a vád napjaink F1-es pilótáit, hogy Playstation-autókat vezetnek a sok gombbal, elektronikus rásegítéssel. Azért nem ijednek meg akkor sem, ha egy rendezvény keretében a mainál szerényebb technikával kell boldogulni, amelynél csupán három pedállal (gáz, fék, kuplung), manuális váltóval és a kormány mozgatásával lehet megzabolázni a lóerőket és pályán tartani a kocsit.
Megkérdeztek a Ferrarihoz tartozó pilóták közül kettőt, Charles Leclerc-t és Mick Schumachert (utóbbi akadémistaként tag, és idén a Haasnál versenyzik), a múltból melyik Ferrarikat terelgetnék legszívesebben. Mindketten kettőt kaptak el a pöttyös kívánságlabdából, és
közös volt bennük, hogy mindkettejük egyik választása Michael Schumacher 2004-es modellje volt,
amellyel a német az utolsó vb-címét szerezte elsöpörve a mezőnyt.
Mick Schumacher apja két évvel azelőtti, hasonlóan eredményes 2002-es autóját nevezte meg azon kívül. „Azt hiszem, ezek voltak a legsikeresebbek és lenyügöző is lehetett vezetni őket. A hangjuk, meg minden egyéb miatt is – mondta. – Már mindkettőt vezettem, a 2004-est legutóbb Mugellóban. Szerintem pompás lenne a korabeli gumikkal vezetni őket. Remélem, hamarosan erre is sor kerül."
Leclerc még nosztalgikusabb hangulatot idézett meg a második választásával: Niki Lauda 1974-es Ferrariját. „Kilátogattam a történelmi autók monacói versenyének pénteki napjára" – mondta.
Niki Lauda Ferrarija, amiben Jean Alesi ült, hihetetlennek tűnt, különleges vezetési élményt jelenthetett.
Valószínűleg nem véletlenül tették fel ezt a kérdést a két pilótának, hiszen Alesi kellemetlenül fejezte be a napot az autóban: a célegyenesben elváltotta magát, ezért az őt szorosan követő riválisa felöklelte és csúnya kárt okozott a történelmi modellben.