A Japán Nagydíjon a csapatok a zöld falú Intermediate (átmeneti esőgumi) abroncsokat használták az állóvíz és a szitáló eső ellen, mert féltek a kék, extrém vizes abroncs használatától, amelynek komoly problémái vannak a bemelegedéssel, és amely a csapatok véleménye szerint használhatatlan.
A pilóták csak akkor szerelték fel az extrém gumikat, amikor az FIA előírta a használatát - bár a két óra elteltével, a verseny folytatásakor gyorsan le is mondtak róluk.
Mivel a Szingapúri Nagydíj is hasonló körülmények között zajlott, ahol a csapatok mindenáron elkerülték a nedves gumit, és a rajtidőt egy órával későbbre tolták, a kétszeres világbajnok Verstappen és Leclerc is felszólította a Pirellit, hogy javítson a vizes aszfaltra szánt termékén.
Verstappen jobb vizes abroncsokat szeretne
Nem akarok senkit sem piszkálni, de szerintem jobb esőgumikra van szükségünk
- magyarázta Verstappen a médiának.
Az 1990-es években vagy akár a 2000-es évek elején is sokkal jobban kezelhető volt a pályán lévő vízmennyiség. Nagy a különbség a mai helyzethez képest. Nagyon örülök, hogy lesz néhány tesztnapom, és kipróbálhatok mindenféle abroncsot, de kétségtelen, hogy jobb esőgumikra van szükségünk.
"A szélsőséges, vizes gumik egyszerűen túl lassúak, és nem igazán érződik úgy, hogy sok vizet szorítanának ki. Ezért próbál mindig mindenki nagyon gyorsan átváltani az Intermediate-re, mert az sokkal gyorsabb egy kör alatt. Látványos volt amikor az extrém abroncsokról az Interre váltottunk, és majdnem öt másodperccel gyorsabbak lettünk. Ez egyszerűen túl nagy különbség. Ezért nem igazán akar senki sem az extrém esőgumikon futni."
Verstappen arra is felhívta a figyelmet, hogy a Red Bull megnézte az adatokat az esős versenyekről 20-30 évre visszamenőleg, és ez is arra ösztönzi őket, hogy felszólaljanak a problémáról.
Ha összehasonlítjuk a 20 évvel ezelőtti állapotokkal, akkor lefuthattunk volna a versenyt megszakítás nélkül. Szóval kell, hogy érje kritika a Pirellit. Nagyon szívesen segítek nekik a véleményemmel és a tapasztalataimmal.
"Talán több tesztet szervezhetnénk vizes pályán, és együtt dolgozhatnánk a Pirellivel, hogy megpróbáljunk jobb gumikat készíteni. Annak érdekében, hogy legalább legyen lehetőségünk tényleg vizes pályán vezetni. Nem pedig csak kb. két kört autózni egy extrémen esős helyszínen, majd Intermediate-re váltani és esős futamnak nevezni azt ami valójában csak nedves aszfalton zajlott, nem pedig heves zivatarokban"
- tette hozzá a kétszeres világbajnok.
Leclerc véleménye
Charles Leclerc a maga részéről a 2022-es autók láthatóságáról - vagy annak hiányáról - beszélt az esőben, a felvert permet mennyisége miatt.
"Szerintem ezeknek az autóknak az egyik nagy problémája éppen a láthatóság"
- magyarázta a monacói.
Meg kell tennünk mindent azért, hogy javítsuk a láthatóságot, és minimalizáljuk a permetet, különösen az autók mögött. Kiemelten fontos ez a látási viszonyok miatt, mert hihetetlenül veszélyes valaki mögött lenni, hiszen nem látsz semmit. Meg kellene próbálnunk megoldást találni arra, hogy minimalizáljuk a felverődő permet mennyiségét.