Házi kenyeret és algasalátát készítettünk, vodkát kortyoltunk talpaspohárból

kenyér, házi kenyér, körte, körtés kenyér
Halmozott élvezetek: körtés kenyér karamellizált körtével
Gasztrokalandokban gazdag hetet tudhatunk magunk mögött, hiszen házi almás kenyeret készítettünk, fűszerrel helyettesítettük a sót, belekóstoltunk India desszertjeibe, de a tökös kacsamellbe és az aranydurbincsba is, algasalátával és borotvakagyló-mártással. Vodkát szopogattunk talpaspohárból, miközben egy testes barnánról álmodoztunk. Kiderült, hogy tudatosabban étkezünk az irodában, hogy egy reptéren is lehet igazi lakomában részesülni, és hogy milyen tápanyagokra van szüksége a gyermekeknek. Heti gasztro-összefoglaló.

Készítsünk házi kenyeret szezonális gyümölcsökből!

Az ősz éléskamrája rengeteg finomsággal kecsegtet minket, úgyhogy ne legyünk restek elfogadni a kert kincseit.

Halmozott élvezetek: kenyér karamellizált körtével Forrás: taste.com

Készítsünk házi kenyeret körtével, szőlővel vagy almával. Ízesítsük dióval, citrommal, vagy fogyasszunk hozzá karamellizált körtét. Recept a cikkben.

Az ön gyereke megkap minden tápanyagot, amire szüksége van?

Az egészségtudatos táplálkozás erősen jelen van a mai társadalomban; sokan törekednek rá, főleg a gyerekeik érdekében.

Mi kerüljön az uzsonnás dobozba? Forrás: Magyar Ízek Őszi Vására

Az biztos, hogy sok egyszerű vagy finomított szénhidrátot, például édességet kapnak, ezzel szemben Ómega-3 zsírsavból már jóval kevesebb kerül a gyerekek étrendjébe.

Fűszerekkel helyettesíthetjük a sót

Volt idő, amikor a levesbe való só ára még megfizethetetlennek számított, sőt az ókorban és a középkorban még a borsért és a fahéjért is háborúk zajlottak.

A só mennyiségének csökkentésére, helyettesítésére kiválóan alkalmazhatók a különböző fűszernövények Forrás: pixabay.com

A hazai lakosság sóbevitele bőven meghaladja az ajánlott értéket. A napi átlagos sóbevitel legnagyobb része a kenyér és pékáruk, illetve a húskészítmények fogyasztásából származik.

Gastro Design Award 2017 – itt a győztesek névsora

Október 9-én kihirdették, melyik lett Magyarország legdizájnosabb étterme, és melyek lettek az ország legszebb szállodái.

Fazekas: Felértékelődnek a magyar borok Európában

A magyar szőlőtermelés az elmúlt néhány évben a divatos, minőségi, keresett fajták irányába mozdult el.

Magyarország évente 750 ezer hektoliter bort exportál. Az EU-n kívüli országokból Kína és Japán a legnagyobb vásárlóink. Forrás: MTI/Kovács Attila

A magyar borok felvevőpiaca Európán belül elsősorban Németország, Szlovákia, Románia, Csehország és Ausztria.

Tudatosabban étkezünk az irodában

Lassan változunk, de úgy tűnik, egyre jobban figyelünk az étkezésre. Három éve még a hazai munkavállalók közel fele az íróasztalánál ette meg az ebédjét, emellé pedig rengeteg kávét ivott napközben.

Különleges vacsora a reptéri váróban

Különleges vacsorára voltunk hivatalosak: az út Ferihegyre vezetett, egészen a repülőtérig. Odabent nem a gyorséttermi rész felé tereltek bennünket, hanem a SkyCourt terminálba.

Forrás: Budapest Airport/Heinemann

Az indulási oldal duty free shopjában egy terített, kerek asztal mellett Mautner Zsófi ízművész, és Jáhner Attila, a Pomo d'Oro étterem sommelier-je várt ránk. Recept a cikkben.

Tizenöt fajta halrudacskánál találtak hibát az ellenőrök

Harminc különböző halrudacskát ellenőrzött legújabb Szupermenta terméktesztjén a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH): a termékek felével kapcsolatban indult hatósági eljárás.

Desszertek India konyhájából

A kedvenc süteményünk egy falatnyi boldogság, nem véletlen, hogy még az istenek is imádják: Ganésa kedvenc desszertje például a modak volt.

Forrás: pixabay.com

Az édes és krémes rizspudingtól kezdve, a sáfránnyal ízesített labdákig az indiai desszertkínálat igen széles. Sok finomságot csak különleges alkalmakkor fogyasztanak, fesztiválok vagy ünnepek idején. Recept a cikkben.

James Bond egyik kedvenc alkoholos itala

A vodka nemcsak James Bond, hanem a fél világ kedvenc alkoholos itala. Az oroszoknál például a hajnalig tartó családi összejövetelek, baráti szórakozás és mulatozás nélkülözhetetlen kelléke. De vajon miért hívják az élet vizének?

Négy séf, tíz perc, végtelen gasztroélmény

A Magánvállalkozások Napján a mesterszakácsoknak mindössze tíz perc állt a rendelkezésükre, hogy összeválogassák az alapanyagokat, és kitalálják, milyen fogást készítsenek belőlük.

Forrás: Origo

Így született tökös, szilvalepényes kacsamell, a sáfrányos halleves, vagy a tűzhús technológiával készült borjúpörkölt. Recept a cikkben.

Aranydurbincs algasalátával és borotvakagyló-mártással

4 séf mindössze 10 perc alatt találta ki, és válogatta össze az ebédhez szükséges alapanyagokat: Galgóczi Gábor, a La Perle Noire séfje a homokos tengerpartokat, a kellemes nyaralást és a mediterrán napot idéző különlegességgel állt elő.

Fazekas Sándor: Tetteket várunk élelmiszer-ügyben az uniótól

Nem szabad megkülönböztetni a vásárlókat, becsapni a fogyasztókat; felháborító, hogy azonos márkanév alatt máig eltérő termékek kerülnek forgalomba Európában.