Erre figyeljen vásárláskor!

Nébih tavaszi ellenőrzés
Vágólapra másolva!
15 termékcsoport, 106 publikáció és több mint 10 000 laboratóriumi vizsgálat – csak néhány érdekes adat a Szupermenta első évéből. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal tovább erősíti termékteszt programját: megújul a honlap és bevezetik a Szupermenta emblémát, melyet a jövőben a dobogós termékek használhatnak. 
Vágólapra másolva!

"A Szupermenta termékteszt egy olyan komplex, biztonsági, minőségi és kedveltségi vizsgálatokat is magába foglaló sorozat, amely a maga nemében

– fogalmazott Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a program első évének eredményeit és a tervezett újításokat bemutató sajtórendezvényen.

Munkavédelmi köpeny a fekete dzseki fölött, így szabályos Fotó: Zirig Árpád - Táfelspicc
  • Egyedülálló, mert átfogóan kezel egy-egy termékkört, ami sokszor akár 30-40 termék egyidejű vizsgálatát jelenti.
  • Ötvözi a kedveltségi vizsgálatokat a teljes körű hatósági ellenőrzéssel, amibe a laborvizsgálatoktól a jelölési szabályok betartásáig számos elem beletartozik.
  • A hatósági szakemberek hasznosítják, tematikus elrendezik és meg is osztják a vásárlókkal mindazt a tudást, ami évtizedek alatt gyűlt össze a hivatal különböző szakterületeinek tudásbázisában.

A program egy éve alatt 15 termékcsoportot, illetve szolgáltatást teszteltek. A paletta széleskörű, a tápoldatoktól az őrölt kávékon át egészen a balatoni fagylaltozókig terjed.

Összesen 517 árut vizsgáltak és több mint 10 000 laboratóriumi mérést végeztek el.

A kedveltségi kóstoláson több mint 300-an vettek részt, szakértők és laikusok egyaránt.

Nébih: tesztek és ellenőrzések Forrás: Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal

A termékteszt program legalább annyira szól az előállítókhoz és a forgalmazókhoz, mint a vásárlókhoz. A program újszerűségét és előnyeit a vállalkozói szféra is mindjobban felismeri. Több ágazati szereplő azzal a kéréssel fordult a Nébihhez, hogy termékeiken feltüntethessék a Szupermenta teszten elért eredményt. Mivel a vásárlók érdekeit is az szolgálja, hogy a minőségi termékek minél több elismerést kapjanak, ezért a hivatal bevezet egy emblémát is a dobogós helyezetteknek.

Az elismerést egy évig használhatják majd a gyártók, forgalmazók a termékek csomagolásán vagy reklámfelületeiken.

A hivatal átalakította a tesztek fő kommunikációs felületét is: a jövőben a blog forma helyett egy jól strukturált, modern weboldalon, a honlapon érhetik majd el az eredményeket és a termékcsoportokhoz kapcsolódó hasznos információkat az érdeklődők.