Az AB InBev és a SAB Miller 92 milliárd eurós egybeolvadásával egy akkora vállalat jöhet létre, amely a világ teljes sörgyártásának egyharmadát biztosítja.
Az egyesülés a SAB Miller számára különösen a gyorsan növekvő afrikai és ázsiai piacokon jelenthet sokat, és tovább növelheti az AB InBev jelenleg is fontos szerepét az amerikai és az európai térségben.
Az összeolvadást novemberben jelentették be, de a folyamaton már évek óta dolgoztak, és értéke várhatóan az egyik legnagyobb lesz az ilyen típusú tranzakciók történetében.
A brüsszeli versenyhatóság aggodalmai miatt az AB InBev beleegyezett, hogy a SAB Millerhez tartozó Peroni, Grolsch és Meantime márkák kikerüljenek a csomagból, de mivel a Bizottságnak továbbra is kétségei voltak, felajánlották, hogy az összes közép- és kelet-európai sörmárkájukról, mint például a Pilsner Urquell, lemondanak.
Margrethe Vestager, az Európai Bizottság piaci versenyért felelős tagja ma dönt az egyesülésről.
A Forbes még tavaly összeszedte, mely márkákat érinthet a két cég egybeolvadása, kiszemeztük a listából a hazai fogyasztók számára is ismerős neveket:
AB InBev
Bud Light, Budweiser, Corona, Beck’s, Leffe, Hoegaarden, Löwenbräu, Rolling Rock
SABMiller
Arany Ászok, Dreher 24, Kőbányai Sör, Miller, Strongbow