Csökkent a Palm dominanciája a PDA-piacon

Vágólapra másolva!
Vágólapra másolva!

A felmérés adatai szerint a Palm 2001 során mintegy 5,1 millió PDA-t értékesített, ezzel 38,6 százalékos piaci részesedést szerezve. Bár a vállalat továbbra is magabiztosan vezeti a kéziszámítógépek eladási adatait, a versenytársak előretörését jól jelzi, hogy a Palm egy évvel korábban a piaci szegmens több mint felét (50,4 százalék) tudhatta magáénak. Az eladási adatok alapján 1,6 milliós értékesítési adattal a Handspring szerezte meg a második helyet, ez a piac 12,6 százalékát fedi le. 2000-hez képest a legnagyobb, 178 százalékos növekedést produkálva harmadik helyre a Compaq került (1,3 millió; 9,8 százalék), őt követi a Hewlett-Packard (711 ezer; 5,4 százalék).

A Dataquest felmérése rávilágít a PDA-piac növekedésének lassulására is: bár a 2001-ben tapasztalt 13,1 milliós eladási adat minden korábbinál magasabb, ez 2000-hez képest 18 százalékos emelkedést mutat az azt megelőző egy éves időszak 114 százalékával szemben.

Az operációs rendszerek piacát Palm OS-ével szintén a Palm vezeti (57 százalék), a második helyre a Microsoft Pocket PC-je került (21 százalék). A felmérés rámutat a PDA-árak csökkenésére is: 2001-ben az átlagos kéziszámítógép 277 dollárba került, míg egy évvel korábban ugyanez 296 dollárért kelt el. A vállalatok különböző ár-stratégiával szálltak be a piaci versenybe: míg a Palm és a Handspring termékeinek átlagára 200 dollár körül volt, a Compaq és a HP inkább a felső árkategóriába eső modellekre koncentrált. Az átlag PDA árának csökkenésében nagy szerepet játszottak a "noname" ázsiai gyártók, akik 100 dollár alatti termékekkel is jelentkeztek.

Korábban:

Palm i750: a tenyérben tartott net

Kézi számítógépek: új operációs rendszer, új eszközök

Összefogások, új eszközök a kézi számítógépek piacán