Internetes lap lesz a Los Angeles Times

Vágólapra másolva!
A Los Angeles Times átalakítja működését, nagyobb hangsúlyt helyez a jövőben az internetes gyorshírek közlésére - írta a liberális szellemiségű kaliforniai újság csütörtökön.
Vágólapra másolva!

A Times átszervezi a szerkesztőség "parancsnoki hídját", a newsroomot, amelynek a jövőben nem a nyomtatott kiadvány gondozása lesz a legfőbb feladata. Ehelyett elsősorban azt kell majd biztosítania, hogy az újság a nap 24 órájában internetes gyorshíreket (breaking news) tudjon szolgáltatni. A lap utcára kerülő változatába, annak szerkezetét átalakítva, elsősorban hosszabb tudósítások kerülnek majd.

Multimédia és RSS a nyomdafesték előtt

"Újjászervezzük a működésünket, hogy megfeleljünk annak, ahogyan az olvasók, a felhasználók és a hirdetők ma leginkább használják a médiát" - mondta David Hiller, a Times ügyvezető-kiadója. "Az emberek eltérő hírforrásokat és -termékeket vesznek igénybe ahhoz, hogy sokféle hír- és információs szükségletüket a nap folyamán kielégítsék, és mi úgy alakítjuk a Times működését, hogy rendelkezésükre álljunk, ha hozzánk fordulnak" - fogalmazott.

Az új lapszerkesztési megközelítés szerint az újság elsősorban széles körű multimédiás szolgáltatást kíván majd nyújtani az események alakulásával egyidejűleg, és sokkal nagyobb hangsúlyt kívánnak helyezni a hírek személyes hangvételű közvetítésére. Az újság által szerdán elindított my.latimes.com híroldalon - amely már az új szellemiséget tükrözi - az olvasók folyamatosan értesítést kaphatnak kedvenc híroldalaik és blogjaik új elemeiről RSS segítségével.

A print sem vész el

A Los Angeles Times nyomtatott verzióját a jövőben azoknak az olvasóknak szánják, akik szerkesztőségi elemzésekre, oknyomozó riportokra, nagyobb lélegzetű írásokra, esszékre vágynak. A lapnál dolgozó újságírók feladata is kettős lesz: tudósítaniuk kell a weboldal és a nyomtatott újság számára is. Az átalakítás levezénylésére, "az internetes és a nyomtatottlap-szemlélet integrálására" külön "innovációs szerkesztői" posztot létesítettek.

"Előremutató filozófiánk a következő: a hírekkel "betörni" a weben, majd azokat kibontani nyomtatásban" - foglalta össze az elképzelés lényegét Jim O,Shea lapszerkesztő, aki szerint át kell alakítani az online és a nyomtatott kiadvány tartalmát is annak érdekében, hogy meg tudják tartani a nap mint nap sok ezernyi hír- és információs forrás között válogató felhasználók érdeklődését.