A Yahoo.com leglátványosabb újítása, hogy a szabadszavas keresés során az oldal egy szépen animálva lenyíló ablakban ad további tippeket az első néhány begépelt betű után a legnépszerűbb keresésekből.
Így a például a bri begépelése után villámgyorsan kiköthetünk a Britney Spearshez kapcsolódó találatoknál, de mint a mellékelt ábra mutatja, az [origo]-t is jól ismeri a rendszer.
Lenyíló keresési segéd a Yahoo-ban
A találatok listázásánál a Google módszeréhez hasonlóan színesítette az összeállítást a Yahoo, így kapcsolódó híreket, képeket, videókat is kidob a weboldalak mellett, és további keresési javaslatokat is ad a kutakodáshoz. Az első pár kísérlet során úgy tapasztaltuk, hogy az oldal mind a keresési segédletben, mint a listában előkelő helyen kezeli az aktualitásokat, így a keresés témájához kapcsolódó hírekhez is könnyedén el lehet jutni.
A Yahoo-ra rá is fér a frissítés, mivel a kereső az elmúlt egy évben 5 százalékot veszített népszerűségéből, miközben a Google piaci részesedése 3 százalékkal nőtt. Jelenleg az első helyen álló Mountain View-i internetes vállalat a keresőpiac 53,6 százalékát birtokolja, míg a második helyen álló Yahoo 19m9 százalékon áll.