Gyorsan veszítik a piacukat a neves mobilgyártók a névtelen távol-keleti cégekkel szemben a mobilpiacon - állapította meg a Gartner. A piackutató cég szerint a márka nélküli készülékeket gyártó vállalatok Kína mellett már más fejlődő piacokon is megvetették a lábukat, például Indiában, Oroszországban vagy Latin-Amerikában.
A no-name készülékeknek köszönhetően az okostelefonokkal együtt számított mobil-eladások 35 százalékkal nőttek a harmadik negyedévben, és a Gartner további növekedésre számít az év végéig. Ennek köszönhetően 30 százalék fölötti lehet a nemzetközi mobilpiac növekedése a 2010-es évben.
A névtelen készülékek előretörése elsősorban a finn Nokiát fenyegeti, amelynek India és a fejlődő országok a fontos piacai. A gyártó részesedése a harmadik negyedévben 28,2 százalékra esett vissza az eladásokból az egy évvel korábbi 36,7 százalékról.