Lenyomják a Nokiát a névtelen gyártók

Vágólapra másolva!
Az év harmadik negyedében világszerte 35 százalékkal nőttek a mobiltelefon-eladások, amihez elsősorban a névtelen távol-keleti gyártók termékei jártultak hozzá, tovább csökkentve a neves cégek, és főleg a Nokia piacát.
Vágólapra másolva!

Gyorsan veszítik a piacukat a neves mobilgyártók a névtelen távol-keleti cégekkel szemben a mobilpiacon - állapította meg a Gartner. A piackutató cég szerint a márka nélküli készülékeket gyártó vállalatok Kína mellett már más fejlődő piacokon is megvetették a lábukat, például Indiában, Oroszországban vagy Latin-Amerikában.

A no-name készülékeknek köszönhetően az okostelefonokkal együtt számított mobil-eladások 35 százalékkal nőttek a harmadik negyedévben, és a Gartner további növekedésre számít az év végéig. Ennek köszönhetően 30 százalék fölötti lehet a nemzetközi mobilpiac növekedése a 2010-es évben.

A névtelen készülékek előretörése elsősorban a finn Nokiát fenyegeti, amelynek India és a fejlődő országok a fontos piacai. A gyártó részesedése a harmadik negyedévben 28,2 százalékra esett vissza az eladásokból az egy évvel korábbi 36,7 százalékról.