A Pokemonhoz hasonló fejleszthető, tréningezhető és csatába küldhető szörnyekkel akarja meghódítani a Facebookot két tini játékfejlesztő. A tizenkilenc éves Josh Buckley-ból és a tizenhét éves Tyler Diazból álló csapat mögé nem kisebb cég állt be, mint a Dropbox fájlmegosztót és a Posterous blogmotort is elindító Y Combinator.
Buckley szerint azzal tudják megelőzni a közösségi játékok piacát uraló Zyngát, hogy a cég nem fordít elég figyelmet az érzelmi bevonódásra. "A gyerekek nem fognak karácsonyra CityVille plüssfigurát kérni, a Pokemon viszont mindent el tudott adni, amire ráírta a nevét az évtized elején" - mondta a fiatalember a Y Combinator bemutatkozó napján.
Három szörnyet is ajánl belépéskor a MinoMonsters
A két tini lett a befektetőcég eddigi két legfiatalabb támogatottja. A MinoMonsters nevű, alig pár hete működő Facebook-játék eredményei a Y Combinatort igazolják. A játékba eddig 110 ezren regisztráltak, és napi tíz százalékkal nő a felhasználók tábora. A növekedés pedig valószínűleg meg fog lendülni, amikor megérkeznek a szörnytuningolós alkalmazások az Apple és a Google szoftverboltjaiba.
Buckley nem újonc a játékfejlesztés területén. Első virtuális világokkal foglalkozó cégét tizenöt évesen adta el. Mostani cégéhez ismerős modellt használ fel, a gyűjtögetős szörnyes játékokból a Pokemon már épített 24 milliárd dolláros márkát.