Reklámmentes, pornóbarát közösségi oldal

2014.09.26. 11:37

Az elmúlt héten rohamtempóban nőtt az Ello felhasználóinak száma. A jelenség hátterében a Facebook vitatott irányelve állhat, amely megköveteli a valódi név használatát a közösségi oldalon.

Ugyan egy éve tették nyilvánossá, az elmúlt pár napot kivéve nem hallatott magáról az Ello, egy új közösségi oldal, amely akár a Facebook kihívója is lehet. A héten azonban vírusként kezdett terjedni, a portál felhasználóinak száma 3-4 naponta megduplázódik, egyre többen és többen szeretnének csatlakozni.

De miért is lett hirtelen olyan népszerű? A Facebookot már nem csak a szülők elől menekülő tinédzserek hagyják hátra: egyre több művész, előadó panaszkodott, hogy profilját letiltották, megszüntették, amiért nem valódi nevét használta a szájton. #MyNameIs hashtaggel kampány is indult, amelynek keretében a problémára kívánják felhívni a figyelmet, s arra a tényre, hogy nem csak az LMBT közösség, vagy a kreatív személyeket érinti a Facebook vitatott irányelve.

A Business Insider infografikáján jól látszik, hányféle indok létezik arra, amiért az emberek nem szívesen használnák valódi nevüket a közösségi oldalon, a Facebook azonban hajthatatlan.

A parázs vita elvándorláshoz vezetett

Vélhetően a kialakult összetűzés miatt komoly átvándorlás kezdődött meg a Facebookról az Ellora, amelyet hét művész és programozó hozott létre saját közösségi oldalának. Annyira népszerű lett, hogy tavaly úgy döntöttek, nyilvánossá teszik azt mindenki számára.

Az Ello egy reklámmentes közösségi oldal. A fejlesztők azt ígérik, ezen nem is változtatnak, a felhasználók személyes adatait sem hirdetési, sem kereskedelmi célokra nem használják fel, és nem adják ki harmadik félnek. Az Ellon a Twitterhez hasonlóan nincs szükség a valós név használatára.

"Mi a felhasználóknak, a Facebook a hirdetőknek készítette az oldalt. Ahhoz, hogy több pénz tudjanak keresni, és el tudják adni az adatokat, tudniuk kell a felhasználó valódi nevét. Mi maradunk reklámmentes, pornóbarát portál" - mondta Paul Budnitz, az Ello alapítója. A férfi hozta létre 2002-ben a Kidrobotot is, amely a világ első, limitált példányszámú dizájner játék és kiegészítőgyártója.

Presztízst jelent a meghívásos rendszer

Az Ello használat szempontjából olyan, mint a Twitter és a Tumblr keveréke. Bejegyzéseket, képeket, GIF animációkat oszthatunk meg, ahogy kommentelhetünk barátaink posztjaira. A keresőfelületen ismerőseinket kutathatjuk fel, ugyanakkor ez a funkció még sok hibával dolgozik, nem megbizható.

Az Ello az egykori iWiW-hez hasonlóan meghívásos rendszerben működik, csak a hálózatban lévő tagok hívhatnak meg új embereket. Ugyan az adatvédelmi irányelvek és funkciók még hiányoznak, a fejlesztők azt ígérik, hamarosan pótolják ezen hiányosságokat. "Zéró toleranciát hirdetünk a gyűlölködés, a zaklatás, bántalmazás és bármely negatív viselkedés ellen, s végleges tiltással illetve a profil törlésével büntetjük" - mondta Budnitz. A mobilalkalmazás szintén fejlesztés alatt áll.

Az Ellon nincs szükség valódi név megadására, adatainkat nem használják fel hirdetési célokraForrás: Origo

Az Ello egyelőre nem hozta nyilvánosságra a hivatalos adatokat felhasználói számáról, meg nem erősített információk szerint azonban óránként 4-30 ezer új csatlakozási kérelem érkezik be. Az viszont biztos, hogy az Ello szerverei nem bírták a megterhelést, tegnap ideiglenesen leállították az új meghívás lehetőségét. Kérdéses, hogy meddig tart az új közösségi oldal népszerűsége: átveszi a hatalmat, vagy pár hét után eltűnik a süllyesztőben éppúgy, mint más hasonló próbálkozások.