Titkos kijelzővel védi felhasználóját az okosóra

lenovo logo
The Lenovo's brand logo is displayed on a screen before a press conference in Hong Kong on May 21, 2015. China's Lenovo said its revenue rose 20 percent in its past fiscal year, helped by its purchase of Motorola last year as the PC maker diversifies into the smartphone market, but net profit growth slowed to just one percent. AFP PHOTO / Philippe Lopez
Vágólapra másolva!
A Lenovo egy olyan okosórát mutatott be, aminek nem egy, hanem két kijelzője van. A második ráadásul csak a felhasználó számára látható.
Vágólapra másolva!

Szokatlan okosóra-prototípust mutatott be a Lenovo. A Magic View névre keresztelt készülék ismeretlen Android-varinást futtat, különlegessége pedig egy második, rejtett kijelzőben rejlik,

melynek képét csak a felhasználó láthatja.

Az Virtual Interactive Display (VID) technológia lehetővé teszi, hogy az órát viselő személy a szeméhez emelve nézhessen videókat és képeket egy máskülönben ezüstszürke, matt felületnek látszó, szíjra erősített megjelenítőn.

A VID megjelenítő nagy előnye lehet, hogy csak egy bizonyos szögből látható, mi van rajta, így az óra tulajdonosa elrejtheti anyagait a kíváncsi szemek elől. Az óra lapja egyébként teljesen úgy működik, mint minden más okosóra esetében: érintésre más-más alkalmazásokat lehet élesíteni vele.

A titkos térkép

A TechWorld kiállításon kipróbálható okosóra látványra a Moto 360 nevű készüléket idézte, csak épp jóval nagyobb volt annál.

A beszámolók szerint az óra nem biztos, hogy kereskedelmi forgalomba kerül.

Ennek ellenére azonban már most készült hozzá pár érdekes alkalmazás, melyek a VID kijelző használatát mutatják be.

Egy videolejátszó zárt térben tökéletesen tiszta képpel sugárzott korábban rögzített felvételeket, a kép pedig csak akkor homályosodott el, ha a felhasználó mozgatta a karját. Egy Google-féle utcanézetre emlékeztető app pedig lehetővé tette, hogy az óra viselője a rejtett kijelzőn „nézzen körül” egy stadioban.