Az unió büntetné a Facebookot és a Google-t

2017.03.17. 15:13

Az Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok arra kérik a közösségi médiát üzemeltető vállalatokat, hogy tartsák be az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat a fogyasztók megtévesztésének visszaszorítása érdekében - közölte az uniós bizottság pénteken. Ellenkező esetben büntetésre számíthatnak.

A bizottsági tájékoztatás szerint a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokhoz és szervezetekhez egyre több panasz érkezik azoktól a fogyasztóktól, akik a közösségi média weboldalait használva

csalás vagy megtévesztés célpontjává váltak, vagy akikre nézve egyes szolgáltatási feltételekben nem tartják tiszteletben az uniós fogyasztóvédelmi jogot.

A közösségi médiát üzemeltető vállalatoknak - mint például a Facebooknak, a Twitternek és a Google+-nak -, amennyiben weboldalaikon a félrevezetésre alkalmas csalárd és megtévesztő tartalmakról tudomást szereznek, el kell távolítaniuk azokat. Erre egy hónapot kapnak, különben bírságra számíthatnak.

Ilyenek lehetnek a fogyasztóktól kicsikart fizetésekkel kapcsolatos megtévesztések, az olyan előfizetési csapda, amikor felajánlják a fogyasztóknak az ingyenes kipróbálás céljából történő regisztrációt, de nem adnak világos és elegendő információt. Továbbá a hamis termékek forgalmazása, vagy az olyan hamis akciók, amelyek olcsón kínálnak egy terméket, de éves szinten több száz eurós rejtett előfizetéseket vonnak maguk után.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK