Agyszkenneren dolgozhat a Facebook

2017.03.20. 17:00

A közösségi óriás nemrég alapított Building 8 nevű csapata már gőzerővel fejleszti a cég hardveres kütyüit. A források alapján drónon, kamerán, kiterjesztettvalóság-kütyün, de akár a sci-fikben látott agyszkenner-technológián is dolgozhatnak, ezekről az áprilisi F8 konferencián hallhatunk majd először.

A közösségi oldaláról és szoftveres fejlesztéseiről ismert Facebook egy ideje a hardveres piac felé is tapogatózik, de jellemzően más cégek felvásárlásával vagy partnerkapcsolatok útján szerez jelenlétet ezen a területen, jó példa erre a virtuálisvalóság-sisakot gyártó Oculus. 

A Business Insider forrásai szerint hamarosan jöhetnek a saját, házon belül fejlesztett hardverek is. A cég következő F8 fejlesztői konferenciáján jelenthetik be, milyen eszközökön dolgozik az egy éve alapított, techveteránokból álló Building 8 nevű csapat, amely kifejezetten hardverek készítésével foglalkozik. 

A lap informátorai szerint legalább négy darab, még be nem jelentett fogyasztói hardveren dolgozik szimultán a Building 8, többek közt egy kiterjesztettvalóság-eszközön is. 

Az idei F8 nem csak a szoftverekről szólhat majd

Forrás: AFP/Josh Edelson

A hardveres csapat vezetője, Regina Dugan (korábban a Google-nál) korábban egy olyan kütyüről posztolt, ami lehetővé teszi, hogy felhasználók úgy kapcsolódjanak össze, hogy fizikailag nem tartózkodnak egy helyiségben, és képes virtuális rétegeket vetíteni a valódi világra. 

A források pletykáltak továbbá egy egyedi agyszkenneléses technológiáról, amelynek projektjét az a John Hopkins nevű neurológus vezeti, aki korábban segített egy gondolattal vezérelhető protéziskar fejlesztésében is. 

Emellett egy gyógyászati eszközt is bejelenthetnek, és sok jel utal arra, hogy a Facebookot a drónok és a kamerák is komolyan érdeklik.

Az új csapat ugyan még semmit nem jelentett be hivatalosan, de a belsős források szerint a következő hónapban megrendezendő F8 konferencián kulcsfontosságú szerepet játszanak majd.

A korábbi igazoltatások és álláshirdetések, valamint belsős források alapján a Business Insider úgy sejti, hogy a Facebook több millió fogyasztói hardverben gondolkodik.

KAPCSOLÓDÓ CIKK