Pusztítja a rossz reklámokat a Google

Google logó
People pass by the Google logo at the Web Summit in Lisbon on November 8, 2017. Europe's largest tech event Web Summit will be held at Parque das Nacoes in Lisbon from November 6 to November 9. / AFP PHOTO / PATRICIA DE MELO MOREIRA
Vágólapra másolva!
Tavaly másodpercenként száz szabálysértő hirdetéstől szabadult meg a cég.
Vágólapra másolva!

A rossz hirdetési élmények (például az adathalászat vagy a félrevezető és felhasználói élményt romboló reklámok) a felhasználókat és a szabályszerűen hirdetőket is negatívan érintik. A Google 2017-ben több hirdetést és kártékony szereplőt távolított el a hirdetési rendszereiből, mint korábban bármikor.

Forrás: AFP/Patricia De Melo Moreira

A cég tavaly blokkolt

  • 3,2 milliárd hirdetést, ami megsértette a hirdetési irányelveket;
  • 79 millió hirdetést, amely rosszindulatú vírust tartalmazó oldalra irányította a felhasználót;
  • 400 ezer nem megbízható weboldalt;
  • 66 millió olyan megtévesztő hirdetést, amely kattintásra ösztönöz;
  • 48 millió olyan hirdetést, mely arra csábította az internetezőket, hogy nemkívánatos szoftvereket telepítsenek;
  • 12 000 „scraping website"-ot (amelyek jogtalanul másolt híreket jelenítenek meg);
  • 7000 AdWords-fiókot, amely álcázott hirdetést jelenített meg.

A Google az elmúlt időszakban 28 új hirdetési és 20 kiadói irányelvet vezetett be. Hálózatából a kriptovalutákat népszerűsítő hirdetések mellett olyan szabályozatlan vagy spekulatív pénzügyi termékeket is kitiltott, mint a CFD (Contract for Difference) ügyletek, vagy a bináris opciós kereskedés.

Az új irányelvek mellett új technológiát is bevezetett a Google, melynek segítségével képes levenni az általa kiszolgált hirdetéseket az olyan oldalakról, amelyek szintén ütköznek az irányelvekkel. Ilyen oldalból bő 2 millió került eltávolításra.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!