Meghalt a DirectX egyik atyja

gamer gaming billentyűzet klaviatúra keyboard
A kép csak illusztráció
Vágólapra másolva!
Nélküle talán az Xbox játékkonzolok sem léteznének.
Vágólapra másolva!

Újabb gyászhír érkezett az informatika világából, a vezeték nélküli távközlési hálózatok úttörője mellett a DirectX programozási felület egyik atyja is meghalt a napokban. Eric Engstrom jóval idő előtt, csupán 55 éves korában hunyt el valamiféle nem részletezett sérülés komplikációiban.

A kép csak illusztráció Forrás: Soumil Kumar / Pexels

A férfi 1994-ben csatlakozott a Microsofthoz, ahol Alex St. John és Craig Eisle mellett kulcsszerepet játszott a DirectX programozási felület létrehozásában. Akkoriban a játékfejlesztők a Windowsra való fejlesztés helyett még a DOS-t preferálták a jobb futtatói teljesítmény miatt, ezen próbált változtatni a egy könnyen használható, ráadásul a PC-ben lévő hardverek típusától függetlenül használható szoftveres platformmal a trió.

Ez koncepcionálisan jelentősen eltért az addig megszokotthoz képest: az ötlet szerint a videokártyák és hasonló hardverek gyártóinak támogatniuk kell a DirectX-et, a játékfejlesztők pedig szintén a DirectX használatával készíthetik a játékaikat.

A közvetítői réteg miatt a játékoknak nem kell külön-külön támogatniuk a gyártók hardvereit.

Meglepő módon a Microsoft vezetősége nem érdeklődött a DirectX iránt, a Windows fejlesztéséért akkoriban felelt Brad Silverbergnek konkrétan harcolnia kellett, hogy ne rúgják ki a projekten dolgozó hármasfogatot. Ehhez képest nemcsak a PC gamingben bizonyult kulcsfontosságúnak a DirectX, de enélkül bajos lett volna 2001-ben piacra dobni az első Xboxot; a konzolszéria szoftveres környezete a mai napig módosított Windowsra és DirectX-re épül.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!