Chatbotra cserélte az ügyfélszolgálatot a főnök

indiai call center
In this photograph taken on September 7, 2016, an Indian woman works at a call center of TravelKhana in Noida. Passengers on India's vast railway network have long complained of the terrible food on offer to sustain them on long journeys, but now all that is changing thanks to a slew of new services bringing fast food to your seat. / AFP PHOTO / CHANDAN KHANNA / TO GO WITH AFP STORY: 'India-Lifestyle-Transport-Food', FEATURE by Bhuvan BAGGA
Vágólapra másolva!
Állítása szerint három percre csökkent az átlagos ügyintézési idő.
Vágólapra másolva!

Újabb a szükséges hangnemet meg nem értő techipari főnök dicsekedett el a startupjának mesterséges intelligenciás innovációjával, Suumit Shah chatbotra cserélte az ügyfélszolgálaton dolgozók 90 százalékát. A Dukaan nevű cége webshopok szakértelem nélküli, gyors és olcsó elindítását teszi lehetővé az interneten kereskedni kívánók számára.

A startup alapítója és vezetője szerint nehéz kompetens dolgozókat találni az ügyfélszolgálatra, plusz rendkívül drága annak fenntartása Forrás: AFP/Chandan Khanna

A főnök kemény, azonban szükséges lépésnek nevezte az ügyfélszolgálatosok leépítését, állítása szerint a chatbotnak köszönhetően 1 perc 44 másodpercről nullára csökkent az ügyfelek várakozási ideje az első válaszra, a megkeresések teljes ügyintézési ideje pedig 2 óra 13 percről csupán 2 perc 13 másodpercre esett. Az ügyfélszolgálat üzemeltetésének költsége 85 százalékkal csökkent.

Az nem világos, hogy az ügyfelek mennyire elégedettek a chatbotjával, de egy panaszos lemondta a Premium-előfizetését, miután nem tudott dűlőre jutni a technológiával.

A közösségi média népe természetesen ellenszenvének adott hangot a dolgozók chatbotra való cserélése miatt, így Suumit Shah magyarázkodásra kényszerült: állítása szerint nagyon nehéz kompetens embereket találni az ügyfélszolgálatra, ráadásul a gazdasági körülmények miatt jelenleg a startupoknak is a nyereséges működésre kell fókuszálniuk, kockázatitőke-befektetőktől nem érdemes finanszírozásban reménykedni.

– kommentálta a botrányt Shah.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!