Kihúzhatja a csávából a gamereket az AMD

forspoken
Forspoken
Vágólapra másolva!
Az FSR3 képfelskálázó mellett a hamis képkockagenerálóját is bemutatta.
Vágólapra másolva!

Számítógépes játékosok milliói számára tesz komoly szívességeket a legújabb szoftveres technológiáival az AMD. A Radeon RX 7700 XT és RX 7800 XT videókártyák mellett a vállalat végre leleplezte az NVIDIA DLSS3 ellenfelének szánt FSR3 technológiáját, ezzel jobb esetben minimális képminőségbeli vesztességgel lehet sokkal alacsonyabb felbontásban renderelni a játékokat, hogy magasabb legyen a képkockasebesség

Képminőségre az AMD FSR3 már hozza az NVIDIA DLSS3 szintjét Forrás: AMD

A vállalat által mutogatott demókat látott újságírók szerint az FSR3 képminőségre körülbelül egy szinten van a DLSS3-mal, ráadásul azzal ellentétben továbbra is futtatható a rivális gyártók videókártyáin, míg az NVIDIA technológiája GeForce RTX 4000 grafikus vezérlőt követel.

Ettől függetlenül az FSR2-höz képest sajnos jelentősen szűkült a támogatott videóvezérlők köre, az FSR3-nak már Radeon RX 5000, NVIDIA GeForce RTX, továbbá Intel Arc kell. Az AMD megjegyezte, hogy a saját térfeléről inkább Radeon RX 6000 és újabb szériás kártyát javasol, ezek szerint a hardveresen gyorsított sugárkövetést még nem támogató RX 5000 széria nem viseli jól a technológia által okozott munkaterhelést.

Az FSR3 elsőként szeptemberben válik elérhetővé a Forspokenben és az Immortals of Aveumban, a belátható jövőben pedig az Avatar: Frontiers of Pandora, a Cyberpunk 2077, a Warhammer II: Space Marine, a Frostpunk 2, az Alters, a Squad, a Starship Troopers: Extermination, a Black Myth: Wukong, a Crimson Desert, és a Like a Dragon: Infinite Wealth fogják támogatni.

A vizuális hibák elkerülése érdekében már alapvetően is 60+ FPS-sel futó játékokban ajánlja a Fluid Motion Frames bekapcsolását az AMD Forrás: AMD

Az FSR3 létezése régóta nem titok, viszont Fluid Motion Frames technológiával már meglepetést keltett az AMD, ez az NVIDIA „hamis" képkockákat spekulatívan generáló DLSS Frame Generation funkciójának a riválisa. A működéséhez Radeon RX 7000 szériás videókártyára lesz szükség, és mindegyik DirectX 11 vagy DirectX 12-es játékban működik, a Radeon Software felületén lesz bekapcsolható.

Ettől függetlenül a jó hatékonyságú működése csak az FSR3-mat használó játékokban lesz valamilyen szinten garantálható, plusz az AMD szerint a legjobb eredményhez a játékoknak már alapvetően 60+ képkockás sebességgel kell futniuk. Ennél alacsonyabb képkockasebesség esetén nagyon megnő annak az esélye, hogy rosszul tippelget majd a hamis képkockák tartalmának előállításakor az algoritmus, ami feltűnő vizuális hibákhoz vezethet.

A Fluid Motion Frames 2024 első negyedévében válik majd elérhetővé a Radeon Software egyik frissítésének részeként.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!