Virtuális piacot nyit a Sony

2005.04.22. 14:49

Station Exchange néven online piacteret indít júniustól a Sony cég: ezen a felhasználók az EverQuest című, interneten játszható szerepjátékban használható virtuális karaktereket és tárgyakat adhatják-vehetik majd.

A japán vállalat ezzel a lépéssel hivatalos platformot teremt a népszerű online szerepjátéka körül jelenleg is zajló csereberének. Manapság főként különböző aukciós webhelyeken (például az eBayen) cserélnek gazdát a különböző interneten keresztül játszható játékok - például az EverQuest  - virtuális világaiban felhasználható karakterek vagy tárgyak, melyek egy-egy programbéli küldetés teljesítését teszik lehetővé, vagy például extra tulajdonságokkal ruházzák fel a játékost.

A Station Exchange néven június végén induló online piactéren kezdetben csak az EverQuest I. és II. játékokhoz kapcsolódó virtuális tárgyak cserélhetnek majd gazdát, későbbiekben azonban egyéb online világokat is bevonhatnak a rendszerbe. A hivatalos rendszer előnye, hogy kizárja a csalás lehetőségét, s a rajta aukcióra bocsátott virtuális javakat online értékesítésük idejére eltávolítják a játékból.

Edward Castronova, az Indiana Egyetem videojátékok gazdasági vonatkozásaival foglalkozó docensének becslései szerint az internetes játékok használói világszerte egy évben mintegy 800 millió dollárt, azaz 152 milliárd forintnak megfelelő összeget fordítanak virtuális tárgyak megvásárlására. Emellett azt, hogy a csupán a játékvilágban létező karakterek és tárgyak adásvétele nem gyerekjáték, mi sem jelzi jobban, mint hogy a Microsoft bejelentette, év végén debütáló Xbox 2 konzoljának online játékterében virtuális piacteret hoz létre, amelyen pályák, karakterek, autók, térképek, fegyverek, skinek és egyéb tartalmak cserélhetnek gazdát valódi pénzért.

KAPCSOLÓDÓ CIKK