Pedofil játékok a virtuális valóságban

Vágólapra másolva!
Előfordulhat, hogy felnőttek szexelnek egymással gyerekfigurák bőrébe bújva a Second Life virtuális világában - a játék alkotói pedig még nem döntötték el, mit kezdjenek a jelenséggel.
Vágólapra másolva!

A Second Life, vagyis "Második Élet" világában a játékosok szinte bármilyen formát ölthetnek: lehetnek férfiak vagy nők, állatok vagy mesebeli lények, és kinézetüket is maguk határozzák meg. Egyes szemtanúk szerint nem ritka, hogy a felnőtt játékosok gyermekalakot öltenek magukra, és így keresnek virtuális szexkalandokat a virtuális világban - adta hírül a CNet. A Second Life-ban "age play"-nek, vagyis - a szerepjátékhoz - hasonlóan "korjáték"-nak nevezik az új keletű szokást.

Ez pedig nem törvénysértő cselekedet, mivel a játékban csak felnőttek vehetnek részt - az üzemeltető Linden Labs külön "világot" tart fenn tinédzsereknek -, így nem kiskorúak sérelmére történik a dolog. Az amerikai törvények szerint ugyanis akkor minősül valami gyermekpornográfiának, ha ténylegesen gyermekekről készülnek az erotikus felvételek. Így két felnőtt virtuális játszadozása nem minősül büntetendő perverziónak - mondta el a CNet kérdésére Jack Balkin, a Yale jogi karának alkotmányjog-professzora.

"Apu, fenekelj el!"

A beszámolók szerint mindeddig még konkrét bizonyíték sem akadt arra, hogy a játékosok ilyesmit művelnének egymással, pedig ez igen egyszerű lenne: csupán egy képernyőképet kell a programból lementeni. Annyi azonban bizonyos, hogy szexuális kalandokat csak azok a játékosok kereshetnek a Second Life-ban, akik ezen szenvedélyükre pénzt is hajlandóak áldozni. A karaktereknek ugyanis nincsenek nemi szerveik: ilyen kiegészítőkkel csak pénzért lehet felszerelni a figurákat.

A virtuális pedofíliáról eddig csak szemtanúk számoltak be a CNetnek. Az egyik játékos egy kislányként megjelenített társa és "apukája" között lezajlott beszélgetésnek volt szemtanúja, amelyben az "apa" elfenekeléssel fenyegette meg a lányt, ha nem hagyja abba a flörtölést valaki mással. Amaz erre csak annyit válaszolt: "Sajnálom, apu... egyébként elfenekelnél, csak úgy?"

Forrás: Secondlife.com
Gyerekfigurák a virtuális valóságban - valójában felnőttek

Egy másik játékos elmondta: amikor egy szexklubban dolgozott a Second Life-ban - ilyen is van, mivel a játékosok pénzt kereshetnek különböző munkákkal és üzleteléssel -, többször is látott ott "gyerekeket", akik felnőtt figurákat próbáltak meg felszedni. "Egyszer besétált egy kislány, aki fel-alá flangált, pont úgy, mint aki valami akcióra vágyik... Addig ácsorognak ott, amíg partnerük nem akad, aztán megkezdődik a játék" - mondta el a játékos. Egyesek szerint egy virtuális cserkészcsapat is a pedofilok gyűjtőhelye - a CNet cikkéhez fűzött kommentárjaikban azonban a csapat létrehozói ezt cáfolták.

Pedofília vagy sem?

Bejött a második élet

A Second Life virtuális világa 2003-ban nyitotta meg kapuit, és azóta több mint 170 ezren játsszák világszerte. A program ingyenesen is kipróbálható, de minden funkciója csak előfizetési díjért vehető igénybe. Legnagyobb újítása, hogy egy teljes virtuális gazdaságot modellez: dollárra átváltható saját valutája van, és ingatlanügyletekből például már többen is hatalmas vagyonokra tettek benne szert.

A felnőttek által számítógépes figurákkal mímelt szexuális aktus nem minősül ugyan gyermekpornográfiának, mégis felvetődik a kérdés: aki ilyesmit művel, az vajon pedofil-e? Joy Davidson, a neves amerikai terapeuta szerint nem feltétlenül. A szakértő csak akkor utal beteges hajlamra a szerepjáték, ha valaki rendszeresen ölti magára a gyerekekkel szexelő felnőtt alakját.

Egyébként valószínű, hogy azok, akikről a szemtanúk beszámoltak, csupán tinédzserkori élményeiket elevenítik fel - szól a magyarázat. A játékot üzemeltető Linden Labs pedig nem szeretné korlátozni a játékosokat abban, hogy kiéljék fantáziáikat - hiszen épp ez a Second Life lényege.

Csak félreeső helyen mehet a szex

A cég azonban azt is egyértelművé tette, hogy ha annak bizonyítékára akadnak, hogy valaki a való világban zaklat gyerekeket, vagy gyermekpornót tesz közzé a rendszerben, akkor azonnal lépnek: minden tőlük telhetőt megtesznek az érintett kiskorúak védelmében, és értesítik a hatóságokat. A virtuális közösség szabályainak értelmében szexuális aktusra nyilvános helyen nem is kerülhet sor: ha valaki ilyesmire vágyik, akkor el kell vonulnia a többiek szeme elől, például saját házába (mivel a játékosoknak ingatlanjaik is lehetnek).

Forrás: Secondlife.com
Csak a fantázia szab határt? (átlagos látkép a játékból)

Talán ez az oka, hogy mindeddig képi bizonyíték sem akadt a pedofil játékokra. A fejlesztők elmondták, megvannak az eszközeik arra, hogy kiszűrjék az ilyen karaktereket, de mindaddig nem lépnek, amíg a játékosok nagyobb tömegei nem követelik ezt - és mindeddig az esetek nem keltettek nagyobb visszhangot.

Igény van rá...

Egy másik, erotikus elemeket is felvonultató online szerepjáték, a Rapture Online eleve lehetőséget ad majd a játékosoknak az ilyen szerepjátékra. A még fejlesztés alatt álló új virtuális világban azonban nem lehet majd ténylegesen gyerek-figurák bőrébe bújni: csupán a felnőttek ölthetnek majd magukra gyerekruhákat. A készítők ezzel is szeretnék egyértelművé tenni, hogy nem a pedofiloknak szeretnének virtuális játszóteret létrehozni, és valójában felnőttek játszanak egymással.