Egyelőre nem lesz játék a véres iraki ütközetből

Vágólapra másolva!
Az előzeteseket követő amerikai tiltakozások miatt elállt a Fallúdzsa ostromát feldolgozó szoftverének megjelentetésétől a Konami. Noha televíziós és irodalmi alkotások már foglalkoztak az eseményekkel, a videojáték, mint olyan, kiverte a biztosítékot a civil aktivistáknál.
Vágólapra másolva!

"Miután láttuk, milyen reakciókat váltott ki az Egyesült Államokban a játék, illetve meghallgattuk a telefonon és e-mailben beérkezett véleményeket, úgy döntöttünk pár napja, hogy nem adjuk ki azt" - nyilatkozta a játékról a Konami sajtószóvivője az Asahi Shimbun japán napilapnak.

A Six Days in Fallujah fejlesztőjét meglepte a kiadó döntése. Az Atomic Games nevű szoftvercéget szerda este értesítették arról, hogy a Konami mégsem adja ki a játékot. "Nagyon meglepett minket. A játék fejlesztése jól, a terveknek megfelelően haladt." - nyilatkozta Peter Tamte, a fejlesztőcég elnöke, aki még mindig szeretné, ha lehetőséget kapnának a szoftver befejezésére.

Vitás, de talán vállalható

Nem minden vitát generáló játékot hagynak magára a kiadók - jegyzi meg az Associated Press tudósítója. A Take Two fejlesztőcéget hosszasan támadták az erőszakot bőven tartalmazó és rekord eladásokat produkáló Grand Theft Auto sorozat miatt.

Forrás: [origo]
Grand Theft Auto: kiállt mellette a fejlesztő

A PC World pedig arra is felívja a figyelmet, hogy az iraki konfliktus feldolgozása már megkezdőtött könyvek, filmek és sorozatok formájában. Példa erre HBO Gyilkos megszállás (Generation Kill) című sorozata, vagy David Zucchino Bagdad elfoglalásáról szóló Thunder Run riportkönyve. Matt Peckham szerint a tiltakozást a "játék" szó válthatta ki, ami még mindig a gyerekes lövöldözéshez és a szórakoztatáshoz kapcsolódik, amiről nem is feltételezik a komolyságot.

Élt: egy hetet

Alig több mint egy hete jelentette be a japán Konami, hogy ők jelentetik meg a háborús játékokat és katonai oktatószoftvereket gyártó Atomic Games háborús játékát. A túlélő-horror kategóriába sorolt Six Days in Fallujah fejlesztésében számos Irakot megjárt, a lerombolt város második ostromát túlélő tengerészgyalogos vett részt tanácsadóként. A műfaj sajátossága, hogy a főszereplőnek sarokba szorított helyzetből kell kikeverednie egy ellenséges környezetben, és a fejlesztők által eddig felfedett részletek szerint a szoftver olyan kihívások elé állítja a játékost, ami miatt az eltér a megszokott lövöldözős játékoktól. Az Atomic Games elnöke a technikai megvalósítást illetően az eddigi legélethűbb háborús szimulációt ígérte nyilatkozatában.

Forrás: [origo]
A háború poklának élethű megjelenítését ígérte a Six Days in Fallujah

A játék ellen rögtön a bejelentése után felemelték a szavukat a háborúellenes csoportok és az áldozatok családjai. Az egyik fiát Irakban elvesztő brit aktivista, Reg Keys szerint már a játék elkészítésének ötlete is ízléstelen volt. A Stop The War Coalition szóvivője még súlyosabb szavakat használt, a világ legsúlyosabb háborús bűnei közé sorolva a fallúdzsai harcokat, amelyekre szégyennel és elszörnyedve kell emlékezni, nem pedig felmagasztalva.

Nem ért véget még Fallúdzsa története

Az iraki Fallúdzsa városát 2004 novemberében vették támadás alá az amerikai és brit erők az Operation Phantom Fury nevet viselő hadművelet keretében. Az utóbbi idők legsúlyosabb városi harcának számító konfliktusban a várost rommá lőtték az egymással küzdő felkelők és a szövetséges erők. A harcok során több mint hatezer civil vesztette életét, közel húszezer ház rongalódott meg, tízezret pedig a földdel tettek egyenlővé. A lerombolt várost még 2008 elején is katonai blokád őrizte.