A földi sugárzású országos televíziók 16. heti nézettségi adatai

Vágólapra másolva!
Az AGB Hungary április 14-20. között mért adatai alapján továbbra is az RTL Klub a legnépszerűbb magyar televízió. A kereskedelmi adó előnye főműsoridőben és a fiatalabb korosztály körében a legnagyobb. A hét legnézettebb műsora hosszú ideje az RTL Klubon sugárzott Barátok közt, amely a Való Világgal közösen uralja a mezőnyt; a tv2 és az MTV műsorai pedig a heti listán messze lemaradva következnek a legnézettebb magyar adó programjai után. A közszolgálati adó egyik húzóprogramjának szánt, elmarasztaló kritikákkal fogadott új Friderikusz-műsor az MTV-n másfélszeresére növelte műsorsávjának közönségarányát. Az újabb, április 21-i adatok szerint a tv2 új produkciója, a Dalnokok Ligája húvéthétfőn a nézettségi versenyben második helyen végzett az RTL Klubon sugárzott Zorro álarca című film mögött.
Vágólapra másolva!

Az országos televíziók nézettségi versenyében tovább nőtt az RTL Klub előnye. A teljes lakosság, egész nap kategóriában a két kereskedelmi adó között előző héten mért minimális különbséggel szemben az RTL Klub a 16. héten közel öt százalékponttal vezet a tv2 előtt. A hirdetések szempontjából is fontos főműsoridőben pedig a két konkurens között a korábbi kilenc helyett majdnem tizenöt százalékpont az eltérés.

Az RTL Klub több műsora, köztük a Való Világ nézettsége jelentősen növekedett, a tv2 valóságshow-ja, a Big Brother eredménye azonban tovább csökkent. A verseny állásán a tv2 tavaszi műsorai sem tudtak fordítani, rendre alulmaradtak a konkurens csatorna műsoraival szemben. Az MTV közönségaránya egész napot és a főműsoridőt tekintve is csökkent, kettő, illetve három százalékponttal. A közszolgálati tévé egyik húzóműsorának szánt Friderikusz - A szólás szabadsága egyelőre nem hozza a várt eredményt, alig másfélszeresére tudta növeni műsorsávjának MTV-s közönségarányát.

Forrás: ORIGO

Forrás: ORIGO

(Forrás: AGB Hungary, RTL Klub-kutatás)