Tévés hírműsorok nézettségi adatai

2005.04.01. 13:54

Az év első három hónapjában az RTL Klub Híradóját nézték a legtöbben, ezt az összlakosság 35,9 százaléka választotta. A TV2 32,6 százalékot ért el az AGB Hungary adatai szerint.

Az esti hírműsorok nézettségi versenyében az RTL Klub este fél hétkor kezdődő Híradó-ja nyert a január 3. és március 28. közti intervallumban, ekkor átlagosan 1 millió 631 ezer néző kapcsolt oda, ami 35,9 százalékos közönségarányt jelent. A második helyre a TV2 szintén 18 óra 30 perckor kezdődő Tények című hírműsora futott be, 32,6 százalékos közönségaránnyal, 1 millió 483 ezer állandó nézővel.

Az MTV Híradó este című műsora egy órával később kezdődik, akkor már komoly ellenfeleket kap a kereskedelmi csatornáktól, ugyanis az RTL Klubon a rendre legnézettebb műsorok közt tanyázó Legyen ön is milliomos! fut, miközben a TV2 egy könnyed magazinműsorral, az Aktív-val csábítgatja a nézőket. A 17,4 százalékos közönségarány azonban nem rossz, teljes lakosságot tekintve: ez általában 887 ezer néző jelent.

A kereskedelmileg fontosabb, 18-49 éves kor közti korcsoportnál, a vizsgált három hónapban 214 ezer néző figyelte az MTV hírműsorát (10,5 százalék), 654 ezren kapcsoltak az RTL Klub Híradó-jára (37,4 százalék), és általában 578 ezer néző választotta a Tények-et (33,1 százalék), azaz - ahogy az más műsorfajtáknál is megfigyelhető - a reklámozók által fontosnak tartott korosztály kevésbé nézi a Magyar Televíziót, mint az idősebb tévézők.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK