Szellő és Kulka leverték a bokszolókat

Vágólapra másolva!
Nagyon jól időzítette táncos műsorának rajtját az RTL Klub, hiszen a megasztárok múlt szombaton pihentették hangszálaikat - így a TV2 részéről nem túl neves ökölvívók álltak szemben Mónikával, Zsédával, Szellő Istvánnal és többi profi (vagy tanonc) táncossal. Csonttörő felbukkanásának időpontjában már üres volt a parkett. Az RTL a heti eredménynek is örülhetett.
Vágólapra másolva!

Múlt héten visszavette a vezetést az RTL Klub, ugyanis a teljes lakosságnál 27 százalék nézte átlagosan, szemben a TV2-vel, mely 25,8 százalékot ért el. Az m1 másfél százalékkal szárnyalta túl 2005-ös átlagát, 15,3 százalékon állt meg, miközben a Viasat 3,9 százalékot jegyezhetett fel. Az RTL-nél ok még az örömre, hogy a csatorna bő három százalékot vert rá a TV2-re a 18-49-es célcsoportban, sőt, közel öt százalék a különbség a fiatalabb korcsoportnál, főműsoridőben. Az m1 maradt tíz százalék fölött, a Viasat 4,4-et szerzett a célcsoportban, az egész napot szemlélve.

A teljes lakosságnál a legnézettebb műsor a Szombat esti láz volt, közel kétmillió néző figyelte a táncoló médiaszemélyiségeket. Az Áll az alku pénteki adása 1,94 millió nézőt érdekelt, a dobogóra pedig felmászott még a Barátok közt csapata, a csütörtöki adáson 1,9 millióan lógtak. Vágó István kvíze a negyedik, a Nem a te napod! pedig az ötödik volt, bizonyítva, hogy tényleg csak az számít az átverős műsornál, hogy ki a célszemély. Érdekesség, hogy újra van m1-es műsor a tízben, ez a Szenes-turné: 1,55 millióan nézték a haknizó muzsikusokat. A műsor külső gyártásban készül, nem túl olcsón. "A siker érdekében két profi alkotó csapat fogott össze. Egy epizód 7,96 millió forintba kerül" - válaszolta kérdésünkre Holub Katalin, az MTV szóvivője.

A 18-49-es kereskedelmi célcsoportnál a roadshow már nem fért be a legnézettebb tízbe, itt az első öt helyen RTL-es műsorok állnak. A Némó nyomában nyert, de szépen szerepelt a feltámadni látszó Barátok közt, a múlt héten is erős Vészhelyzet. A Szombat esti láz táncosai a negyedik helyre libbentek be, a Rejtélyek városa ufói az ötödik pozícióban szálltak le. A pénteki Áll az alku a hatodik lett, a Nem a te napod pedig szintén bekerült a Top 10-be. Az Esti showder körül sok botrány volt múlt héten, ennek ellenére csak a tízedik lett a műsor a fiatalabbaknál - bár a 37 százalékos közönségarány nem rossz.

A szombat este tartogatott még pár kérdést. Az egyhetes pihenőt tartó Megasztár helyén sugárzott, egész estét betöltő bokszgála átlagosan 26,4 százalékos közönségarányt ért el, ami elsőre riasztónak tűnik. Míg az első két mérkőzés az RTL Klub új műsorával, a Szombat esti láz-zal szemben szerepelt, és ki is kapott nézettségben, a táncműsor után változott a nézettségi görbe: dr. Csábi Bettinának a francia Nadia Hockmi elleni mérkőzése alatt a tévézők többsége (32,3 százaléka) már a TV2 Ringet nézte, míg a hét hónap után ismét ringbe lépő Nagy "Csonttörő" Jánost 44 százalék kísérte figyelemmel.

Az RTL Klub remekül időzítve szúrta be múlt szombat estére a nagy reklámkampánnyal támogatott táncműsort, hiszen ez volt az a nap, mikor a megák pihentek. Száz tévézőből negyvenhárom nézte Szellőék produkcióját, a show alatti két bokszmeccs nézettsége bő húsz százaléknyi volt csupán. A táncoló RTL-közeli sztárok a kereskedelmi célcsoportban is sok nézőt hoztak, a 18-49-es kategóriában 43,1 százalékos közönségaránnyal futott a produkció.

A második forduló, vasánap este

Az AGB Nielsen adataiból látható, hogy a felnőtt tévézők közt az m1 volt a legnépszerűbb a második forduló estéjén. Átlagosan 1,13 millióan informálódtak a Választás 2006 című hírműsorból, azaz az épp tévéző honpolgárok 26,9 százaléka. A tévé előtt ülők 46,8 százaléka kattintott át legalább rövid időre a választási műsorra.

A második forduló után a TV2 műsorát a felnőtt tévézők 24,7 százaléka választotta, ez egymillió 56 ezer embert jelent. Az RTL Klub politikai műsorát a 18 éven felüliekből 769 ezren nézték, ez 17,8 százalékos közönségarányt jelentett. A választási műsor legkorábban az m1-en (és persze az m2-n) kezdődött, 18.52-kor, és a közszolgálati adókon tartott legtovább, 22 óra 22 percig. Az RTL 10 óra 2 perckor, a TV2 pedig tíz percre rá zárta le a választási műsort.

AGB Nielsen

Klikk: nézze meg nagyban a 18-49-es grafikont!

Nézzük a kicsiket: az ATV kétszázalékos közönségarányt csípett meg a választási műsorával, átlagosan 89 ezren nézték a csatornát este fél nyolc és tíz között. A Duna tévé műsorán huzamosan a hazai felnőtt tévénézők 1,1 százaléka időzött, 43 ezren nézték átlagosan az országgyűlési választásokról szóló tudósítást. Az m1 adását sugárzó m2-t 0,7 százalék választotta.

A kereskedelmi célcsoportban, a 18-49 évesek közt a TV2 22,8-at szerzett, az RTL Klub 20,9 százalékos közönségarányt ért el, az m1 pedig 17,3 százalékot jegyezhetett fel.