A humoros tévéreklám kell a magyaroknak

Vágólapra másolva!
Az Ipsos ASI (Magyarországon a Szonda Ipsos) vizsgálta a reklámok iránti érdeklődést és attitűdöt. A felmérésből többek között kiderült, hogy a hazai televíziónézők ízlése többé-kevésbé megfelel az európai ízlésvilágnak.
Vágólapra másolva!

A Szonda Ipsos ASI csoportja országos reprezentatív vizsgálatában 1500 főt kérdezett meg a reklámok iránti érdeklődéséről, amelyben többek között arra kereste a választ, hogy milyen típusú reklámokra figyelünk leginkább, milyen termékek reklámjait nézzük szívesen, illetve mi az, ami miatt nem nézzük a televíziós hirdetéseket.

A hazai tévézők ízlése nem tér el jelentősen a kontinens átlagától, így a francia, német, olasz és spanyol tévénézők is a humort tartják a reklámok legfontosabb vonzerejének. Az említett országokban a komikumon túl nagyra értékelik, ha hírességeiket láthatják viszont a reklámokban, a magyarokra ez nincs nagy hatással.

A magyarok 66%-a a vicces, nevettető reklámokat kedveli, a jó zene pedig a nézők bő felének kelti fel érdeklődését. Előkelő helyen vannak az "aranyos kisbabák", a válaszadók 47%-a szívesen nézi, ha pelenkában totyogó gyerekekkel próbálnak elsózni valamit a reklámszakemberek. Az egzotikus helyszín és a híresség egyformán - közepesen - vonzó, és érdekesség, hogy csak a nézők harmadára vannak hatással a reklámokban felbukkanó szép nők - pedig kozmetikumokat jobbára velük lehet eladni, így egyes termékcsoportoknál nincs is nagy mozgási szabadság. Az érzéki szituációkat vagy meztelenséget mutató reklám alig 15%-ot érdekel a bevallások alapján.

A kutatási eredmények szerint legvalószínűbb, hogy a tévéző megnézi a hobbikhoz, autókhoz, élelmiszerekhez köthető reklámokat, de a ruházati termékeket, italokat, újságokat hirdető szpotok is "bejönnek" a nézők ötödének. A banki befektetések és a számítástechnika viszont olyan témák, melyekre alig kíváncsi a hazai tévéző (9, illetve 7 százalék válaszolta azt, hogy valószínűleg megnézi.)

A tévéreklámmal a legfőbb gond, hogy túl gyakran jelenik meg, túl gyakran szakítják félbe a műsorokat - ez a válaszadók 53 százalékát dühíti. 15 százalék tartja bosszantónak, hogy a blokkok túl hosszúak, és ugyanennyi válaszadó kedvetlenedik el attól, hogy ismételve látja ugyanazon szpotot. Olyanok is akadnak, akik szerint minden reklám egyformán fárasztó, egyáltalán nem érdekes, ellenben durva és ízléstelen. Érdekes adat, hogy a reklámblokk hangereje miatt csak kevesen morgolódtak, inkább az zavarta a nézőket, hogy egy filmet akár háromszor-négyszer is megszakít a - főképp reklámbevételből élő - tévécsatorna, kereskedelmi célok miatt.