Mindenre elszántak a sorozathívők

Vágólapra másolva!
A Jericho-rajongók húsz tonna mogyorót hordtak össze annak érdekében, hogy kedvenc sorozatukat újra a képernyőn láthassák. A vállalkozás sikerrel járt, ezen felbuzdulva pedig a Veronica Mars hívei is gyűjtögetésbe kezdtek - ők stílusosan Mars-szeleteket szállítottak a sorozatot adó CW csatorna székházához. Bár az ötlet valóban eredeti, korántsem egyedülálló kezdeményezésről van szó: lássuk hát, milyen különös formái vannak a rajongói mozgalmaknak, melyek egy-egy tévéműsor kapcsán alakulnak ki.
Vágólapra másolva!

Hét epizód erejéig biztosan visszatér a CBS-re a korábban elkaszált Jericho - ezt a rajongók azzal érték el, hogy az azonnal törölhető e-mailek küldése helyett, tonnaszám rendelték a mogyorót a csatorna székházához. A drasztikus lépésre azért volt szükség, mert az atomrobbanás után játszódó sorozat első évadja úgy ért véget, hogy számos kérdést hagyott megválaszolatlanul: a tévénézők így legalább annyit el szerettek volna érni, hogy egy egészestés, speciális kiadásban elvarrják a szálakat. Megalakult hát a Nuts to CBS mozgalom, melynek eredményeképp a CBS székházát valóban elöntötték a mogyorók: már az első héten három tonna gyűlt össze, ami az akció végére húszra gyarapodott.

Hogy miért éppen mogyoró? Ez az évadzáró rész egyik jelenetére utal, de erről nem árulhatunk el többet, hiszen vannak, akik az AXN-en most is követik a sorozatot. A hagyományos petíciót helyettesítő, tetemes mennyiségű mogyorót a rajongók a NutsOnline honlapon keresztül rendelték meg, melyen külön részleget is alapítottak a mozgalom számára. A kezdeményezés végül sikerrel járt, hiszen a CBS Entertainment elnöke, Nina Tassler maga biztosította a rajongókat, hogy felélesztik a sorozatot - még legalább hét epizód készül a Jericho-ból. A szálakat így biztosan elvarrják, de ha a ráadás sikeres lesz, még az is lehet, hogy tovább folytatják. Ehhez azonban már több nézőre, és nem mogyoróra lesz szükség.

A mogyoróküldési akció sikerén felbuzdulva a Veronica Mars hívei is hasonló mozgalmat indítottak: ők Mars-szeleteket küldözgettek a CW csatornának, de még egy mázsát sem gyűjtöttek össze, amikor kiderült, hogy hiába a nagy lelkesedés, tonnányi csoki sem lesz elég kedvenc sorozatuk feltámasztásához. Az egyik író már korábban bejelentette a széria végét, de a sorozat atyjának számító Rob Thomas és egy másik társa külön folytatásban gondolkodtak - egészen június 12-ig, amikor is közölték, hogy a rajongók rendhagyó akciójának ellenére is véget vetnek a Veronica Mars-nak.

Egyébként a Veronica Mars esetében is készítettek saját honlapot a rajongók (melynek Save Veronica Mars a címe), és itt is akadt a mozgalomnak cégtámogatója: az Indian Food Store jelentősen olcsóbban adta a Mars-szeleteket a weboldalán, ha a vásárló a Veronica kódot írta be a rendelésnél.

A Nuts to CBS kampányfilmje - Mentsük meg a Jericho-t!


A sorozat és a gyűjtés tárgya közötti párhuzam itt érthetőbb, mint a Jericho esetében, hiszen a kedvenc sorozathős vezetéknevével fémjelzett csokiról van szó - más kérdés, hogy az Egyesült Államokban pár éve már Snickers Almond néven fut ez a típus. A Veronica Mars rajongói így, állítólag már az összes, még Mars néven forgalmazott csokit felvásárolták.