Számolja az öngyilkosságokat a médiahatóság

Vágólapra másolva!
A hírműsorok elemzésében új szempont lesz, hogy milyen módon, hányszor mutatnak be öngyilkosságot vagy annak kísérletét - közölte az NMHH.
Vágólapra másolva!

A rendszeres ellenőrzések fókuszában a kereskedelmi közlemények állnak, kiemelt figyelmet kapnak a szponzorált műsorszámok, valamint a termékmegjelenítés, amelynek szabályozásával kapcsolatban a hatóság ajánlást is közzétett - áll a Médiatanács honlapján.

Havonta kerül sor a reklámokra vonatkozó normák teljesülésének vizsgálatára, így a Médiatanács figyeli a diszkrimináció tilalmára vonatkozó rendelkezések betartását vagy azt, hogy betartják-e a médiaszolgáltatók az egészségre ártalmas magatartás ösztönzésének tilalmát. A hatóság a reklámok hangerejének nyomon követésére célzott vizsgálatot is tervez saját fejlesztésű szoftverével.

A hírműsorok elemzésében új szempont lesz, hogy milyen módon, hányszor mutatnak be öngyilkosságot vagy annak kísérletét. Heti rendszerességgel vizsgálják majd a bulvárbűnügyi hírek húsz százalékos maximális éves kvótájának érvényesülését a jelentős befolyásoló erejű szolgáltatók híreiben, ellenőrzik a hírműsorok előírt minimális hosszának teljesülését is - közölte az NMHH.

A filmeknél a terv részeként a testület ellenőrzi az idegen nyelvű, magyar feliratos filmek, sorozatok arányát, valamint a független gyártóktól származó művek arányát a televíziókban. A felügyeleti terv részeként vizsgálni fogják, hogy a pornográf vagy különösen erőszakos tartalmak sugárzását a kiskorúak védelme érdekében a televíziók ellátják-e kellő kódolással.