Két új sorozattal nyit itthon az AMC

AMC
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban kedvelt kábelcsatorna, az AMC október 27-én a Kockában a magyar tévés piac új szereplőjeként mutatkozott be a sajtónak. A Chellomediát felvásárló társaság november 5-én két friss sorozattal indítja az AMC közép-kelet-európai változatát, decembertől viszont jön a magyar piacra szabott, saját verzió is.
Vágólapra másolva!

Az AMC-t a sorozatrajongók olyan szériák gyártójaként ismerhetik, mint a Mad Men - Reklámőrültek, a Totál szívás (Breaking Bad) vagy a The Walking Dead - a csatorna hétfő délután a Kockában fogadta a magyar sajtó képviselőit. Az AMC Networks International - Central Europe vezérigazgatója, Málnay B. Levente itt mutatta be az új csatornát, amely már indulásakor is körülbelül másfél millió háztartásban elérhető lesz, miután a kábelszolgáltatók kínálatában az MGM-et váltja majd.

Málnay B. Levente mesélt a csatorna terveiről Fotó: Polyák Attila - Origo

Az AMC-nek nem titkolt terve, hogy jövő év elejére a 2 millió előfizetőt is elérje, amihez nagyban hozzájárulhat, hogy a november 5-én induló regionális verziót már decemberben leváltja egy saját, a magyar piaci igényekhez igazított változat. A budapesti irodának ugyanis kiemelt szerepe van az AMC európai terjeszkedésében, innen irányítják a közép-kelet-európai régió, a Balkán és a Benelux államok tartalmi szolgáltatását is.

Egymilliárd dollárért vettek jelentős portfóliót

Ha ebből még nem derült volna ki, hogy az AMC Networks hosszú távra tervez Európában, azt is eláruljuk, hogy egymilliárd dollárért vette meg idén a Chellomediát, amelynek itthoni portfóliójába tartozott többek között a Sport1, a Minimax, a TV Paprika, a Spektrum HD, a Film Café és a Film Mánia is - meg persze az MGM, amelynek helyére az AMC kerül. Az AMCNI Central Europe emellett más médiavállalatok csatornáinak magyarországi értékesítéséért is felel a jövőben, általuk kerülhet be az egyes kábelszolgáltatók kínálatába például a JimJam, az Extreme Sports Channel, a CBS Reality vagy a Ginx.

Jó hangulatban telt a bemutató, ahol Goda Krisztina és Réz András is jelen volt Fotó: Polyák Attila - Origo

A The Walking Deadet nem náluk láthatjuk

Ezzel együtt Magyarországon az anyacég nem minden tartalmát láthatjuk az AMC tulajdonában lévő csatornákon, aminek az iszonyatos mennyiség mellett az is az oka, hogy az AMC már az itthoni indulás előtt eladott jó pár műsort a konkurenciának - például jelenlegi húzósorozata, a The Walking Dead kizárólagos sugárzási jogaival is a FOX International Channels rendelkezik Észak-Amerikán kívül. Ennek megfelelően a zombis sorozat jövőre érkező hatodik évadját is a FOX magyarországi adásán láthatjuk itthon. Az AMC hazai ajánlóját itt láthatjuk:

Az AMC ehelyett két friss sorozattal, az egyaránt 2014-ben indult Halt and Catch Fire - CTRL nélkül-lel, illetve a The Divide - Az ítélet árá-val kezd nálunk, az előbbi egyből november 5-én, az utóbbi pedig másnap rajtol. A csatorna a későbbiekben is megtartaná sorozatnapnak a szerdát és a csütörtököt - lehetőleg már az amerikai premierek másnapján behozva a friss sorozatokat -, de az MGM hagyományaihoz híven a filmeket sem hanyagolja el, az idén még olyan alkotásokkal erősít, mint A király beszéde, A hatalom árnyékában, A Levendula illata vagy az Underworld.

A számítógép hőskora és a jogrendszer visszássága a téma

A Halt and Catch Fire - CTRL nélkül a személyi számítógépek hőskorába, a nyolcvanas évek elejére vezet vissza, ahol egy háromfős csapat megpróbálja létrehozni a korszak leghatékonyabb számítógépét - az egyik tag ráadásul egy nő, akinek programozóként kell helytállnia a férfiak uralta szakmában. A The Divide - Az ítélet ára egy ügyvédnő és egy ügyész párharcát mutatja be, akik ellentétes oldalon küzdenek egy halálraítélt mellett, illetve ellen, miközben folyamatosan önvizsgálatot kell gyakorolniuk. A két sorozat angol nyelvű előzetese megtekinthető itt:

A tévé az új mozi?

Málnay B. Levente beszámolóját egy kerekasztal-beszélgetés zárta, ahol Goda Krisztina, Réz András és a Sorozatjunkie Winnie-ként ismert bloggere, Szekeres Viktor egy moderátor közreműködésével mondta el a véleményét az AMC által is képviselt és vallott trendről, miszerint a televíziózás második aranykorát éljük, és a két médium, a mozi és a tévé egyre közelít egymáshoz - a jelenséget mi itt jártuk körbe legutóbb.

A végén volt egy kis vitafórum is Fotó: Polyák Attila - Origo