A legtöbben celebekkel töltötték a kedd estét

Celeb vagyok, ments ki innen! Baukó Éva
Vágólapra másolva!
A Családi titkok keveseket érdekelt, a Celeb vagyok, ments ki innen! ismét jó számokat hozott. 2014. november 11-i nézettség.
Vágólapra másolva!

2014. november 11. legnézettebb műsora a teljes lakosságban a Celeb vagyok, ments ki innen! aktuális adása volt 1 millió 150 ezer nézővel, ezt követte a szintén az RTL Klubon futó Barátok közt - a TV2 a Tények-kel fért fel a dobogóra.

Az esti közönségarányt szemléltető grafikonon jól látszik, hogy a TV2-n a Tények után az időjárásjelentést is megnézte az éppen tévéző 18 és 59 év közöttiek negyede, a Jóban Rosszban azonban már nem igazán hozta lázba őket, inkább az Éjjel-nappal Budapest-re kapcsoltak. Az olló a Barátok közt, majd a Celeb vagyok alatt nyílt szét igazán, utóbbi időszakban néhol a Cool TV is megelőzte közönségarányban a TV2-t.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A főbb csatornák napi közönségarányát az alábbi táblázaton mutatjuk - ebből kitűnik, hogy kedden az ATV majdnem beérte a Viasat3-at a teljes lakosságban, míg többek között az M2-t meg is előzte. Látszik az is, hogy a TV2 nem véletlenül a 18-59 év közöttieket veszi kereskedelmi szempontból fontos célcsoportnak, hisz a napi közönségarányuk ebben a korcsoportban magasabb, mint a 18-49 év közöttiek körében - míg az RTL Klubnál ez éppen fordítva van.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: a Közmédia, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül, mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.