Többet tévézünk, mint tavaly ilyenkor

tévézés
Vágólapra másolva!
A Nielsen Közönségmérés harmadik negyedévi tévépiaci körképe szerint a teljes lakosság napi átlagban 4 óra 26 percet tévézik, ami 3 perccel több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. 
Vágólapra másolva!

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint 2014 harmadik negyedévében, vagyis a júliustól szeptemberig tartó időszakban a teljes lakosság naponta átlagosan 4 óra 26 percet töltött a képernyő előtt, a tavalyi harmadik negyedév 4 óra 23 percéhez képest. Egy év alatt egyedül a gyerekek tévénézéssel töltött ideje csökkent 3 óra 22 percről 3 óra 12 percre - a többi korcsoporté mind nőtt, ahogy az alábbi ábrán látható:

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 28% volt, 1,1 százalékponttal magasabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17,8%, a közszolgálati csatornáké pedig 16,5% volt, ami 0,7 illetve 1,1 százalékpontos növekedést jelent 2013 harmadik negyedévéhez viszonyítva. A gyerekcsatornák és a hírcsatornák közönségaránya csökkent, a filmcsatornák, az ismeretterjesztő csatornák, a zenecsatornák, az életmódcsatornák és a sportcsatornák esetében szinte alig vagy egyáltalán nem történt változás az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

Nielsen Közönségmérés csatornatípusok közönségaránya Forrás: Nielsen Közönségmérés

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak. A vizsgált időszakban a mozifilmek műsoridőből való részesedése 9,7%-os volt, míg a műsorfogyasztásnak 16,1%-át tette ki. Szintén magasabb volt a műsorfogyasztás aránya a sugárzás arányánál a "nem zenés fikció", a "nem zenei szórakoztató", a "hírek, aktuálpolitika, gazdaság", valamint az "információs" műsortípusok esetében is. Ellenkező irányú az eltérés a sporttal, zenével, művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos, valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó "egyéb" műsortípusok esetében.

Nielsen műsortípusok megoszlása Forrás: Nielsen Közönségmérés