Szulejmán csak Berényiék árnyékában bujkál

Szulejmán
Vágólapra másolva!
Könnyen nyerte az estét az RTL Klub még a TV2 kedvenc célcsoportjában, a 18–59-es korosztálynál is. Visszaért a Szulejmán, amelynek két hónappal ezelőtti pihentetése miatt még minitüntetés is szerveződött a Facebookon.
Vágólapra másolva!

Ma a TV2 kedvenc célcsoportjának közönségarányát ábrázoltuk a grafikonon. Az éppen tévét néző 18–59 éves korcsoport műsorok közti kapcsolgatása különösen este kilenctől szembetűnő, de lássuk a főműsoridő elején a híradókat! Az RTL hírműsora 27,8 százalékos aránnyal jobban teljesített, mint a Tények a maga 24,9 százalékával, azonban ha a teljes lakosságot nézzük, a Tények 1 083 244 fős nézőszámmal egy hajszálnyival megelőzte az RTL Híradó 1 059 689 fős nézőtáborát.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A TV2 Időjárása tegnap is népszerű volt, aztán hirtelen kinyílt az olló a két nagy kereskedelmi csatorna között. Este kilenctől a TV2 már a reményét is elveszítette annak, hogy az RTL versenytársa legyen. Nem csak a Cool, de a Viasat3, sőt a Film+ is megelőzte. Este negyed tíz után csaknem 20 percen keresztül a TV2 a grafikon alapján a saját célcsoportjában a negyedik helyre szorult. Nem jó hír ez a TV2-nek, hiszen az esti főműsoridő rendkívül értékes. A Családi titkok-kal azért 10 százalék köré tudott kapaszkodni, de még ez is kevés volt ahhoz, hogy beérje a Szulejmánt, amely a Barátok közt-höz képest jelentős, több mint 10 százalékos visszaesést okozott az RTL-nek.

Napi közönségarány

November 19-én az RTL Klub mindhárom vizsgált korcsoportban megelőzte a TV2-t, amely teljes lakosságban még tartotta a lépést, de az 50 év alatti felnőtt korúaknál már kevésbé. Az ATV számain ezúttal is látszik, hogy az idősek csatornája, a fiataloknál kevésbé népszerű, mint az ötven fölöttieknél.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Az RTL II napi nézettségén javított ugyan valamelyest a Való Világ 7, de mivel csak egy óra az adás, és utána egy alig húszperces kísérőműsor jön, ez még kevés ahhoz, hogy napi szinten 3-4 százalékra nőjön a közönségaránya.

Nézettségelemző-gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány-adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18–59, vagy a 18–49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide!