Gaál Noémire odakattint a tévéző

Gaál Noémi
Vágólapra másolva!
November 24-én este is nyert az RTL Klub teljes lakosságban. Gaál Noémi időjárás-jelentésére 18-ról 26 százalékra ugrott a TV2 közönségaránya, majd a Jóban Rosszban végéig tartotta is magát a csatorna. Napi nézettség.
Vágólapra másolva!

A szappanoperája végéig, a Bumm kezdetéig tartotta a lépést a TV2 az RTL Klubbal, sőt, teljes lakosságban a Tények jobban is ment, mint a Híradó, viszont este nyolc után elhúzott az RTL Klub. A TV2 eztán visszaesett a Cool és a Film+ szintjére, még az M1 is megelőzte a Kékfénnyel. A közszolgálati egyes csatornán a bűnügyi műsor mellett a Maradj talpon! ér el jelentősebb nézettséget, de mint látható, utána felére esik az M1 közönségaránya, percek alatt.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A napot kéttized százalékponttal nyerte az RTL Klub, mint alább is látható, de a fiatalabb nézőknél, az ötven éves kor alatti felnőtteknél bő hat százalékpont lett a fór, azaz ebben a célcsoportban az RTL továbbra is igen erős. A Cool és a Film+ a középmezőny élén halad továbbra is, a VV7 egyelőre nem dobott túlzottan az RTL II nézettségén.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón, a nézettségelemzés során. Most előbbi van soron.

Forrás: TV2

Mindennap látható a grafikonon egy emelkedés az időjárás előtt, minden célcsoportban. Nem tudjuk, hogy a sok más forrásból is megtudható másnapi időjárás érdekli ennyire a nézőt, vagy Gaál Noémi. Ő 1990-ben a Miss Hungary szépségverseny után lett a Kérdezz, felelek című műsor háziasszonya 1997-ig, azóta TV2 időjárás-jelentője.

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány-adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide!