Az M1-et a kézis lányok húzták fel

magyar-horvát közös rendezésű kézilabda Európa-bajnokság Magyarország - Lengyelország találkozó győri Audi Arénában gyúr aréna
Vágólapra másolva!
A közmédia egyes csatornáján a kézilabda-csoportmeccs ment szép nézettséggel, az RTL Klub pedig könnyen nyerte az estét a 18-49-es célcsoportjában. Napi számok.
Vágólapra másolva!

Mint az ábrán látható, a 18-49-es korosztálynál az RTL Klubnak nem akadt ellenfele kedden, a hagyományosan jól teljesítő műsorai hozták a szokásos eredményt, a Híradója megverte a Tényeket, a Barátok közt pedig egy időre 30 százalék fölé is került. A TV2 nagyágyúkat vetett be a Hal a tortánban, Tilla főzött Liptai Claudiának és más hírességeknek, de nem sikerült elkapniuk Berényiéket. A fiatalabb nézők főleg a kézilabdameccs miatt kapcsoltak az M1-re, a lengyelek elleni csoportmeccs során végig nőtt a közönségarány.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A TV2 kéttized százalékkal verte az RTL Klubot a teljes lakosságban, egész napot vizsgálva, bár utóbbi hangsúlyozottan a főműsoridőt, és a 18-49-es korosztályt tartja szem előtt. Utóbbiban és a 18-59-es korcsoportban nyert is. A középmezőnyben erős volt a Cool és a Film+, az RTL II pedig verte a SuperTV2-t, részben a Való Világ miatt.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a Közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos, ezért három napon belül mindhárom nagy csatorna kedvenc célcsoportjára sor kerül itt az Origón.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.