A mentalista tudja, mi kell a magyar nézőnek

A Mentalista
Vágólapra másolva!
A mentalista két epizódja is jó számokat hozott az RTL Klubnak - pedig a később adottat már láthattuk korábban is -, a Szombat esti láz ismétlése és a Golyóálló nem sokakat érdekelt. 2015. január 6-i nézettség.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A mentalistá-t már többször látták a nézők, mégis érdekli őket, a tegnap adott két epizód közül a nézettebb a hatodik legnépszerűbb műsorszám volt a teljes lakosság körében, 839 ezer ember volt kíváncsi rá. A Barátok közt 1 millió 221 ezer nézővel megint az élen végzett, így Simon Baker és Kiss Ramóna is felfele mennek a Médialiftben. Adam Sandler és Damon Wayans párosára viszont nem sokan voltak kíváncsiak a Golyóálló-ban, az akció-vígjáték 7,8 százalékos közönségaránnyal futott.

Január 6. legnézettebb műsorai közül az első három az RTL Klubé volt, a TV2 csak a negyedik helyre fért be a Tények-kel. A két kereskedelmi csatorna produkciói mellett az M1-en futó Híradó este került még be a legjobb tízbe, tizedikként - a köztévé az este során csupán ez idő alatt érte el egy pillanatra a 10 százalékos közönségarányt, mint az alábbi grafikonon is látszik:

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrából kitűnik az is, hogy a Szombat esti láz ismétlése nem nagyon érdekelte a nézőket, ez idő alatt A macská-ra kapcsoltak nagyobb arányban. Az est második fele azonban az RTL Klubé volt, még A mentalista 22.50-től adott részére is kíváncsiak voltak a nézők, 10,9 százalékos közönségarányt hozott. A krimisorozat január 6-án egyébként a Coolon is ment, az ottani részt az éppen tévézők 7,1 százaléka nézte.

Mutatjuk a napi átlagos közönségarányt is, amiből az derül ki, hogy a teljes lakosságban a napot egy hajszállal (az RTL Klubhoz képest 0,1 százalékponttal) a TV2 nyerte, a másik két célcsoportban viszont nem tudott felülkerekedni vetélytársán. A teljes lakosság körében a két alcsatornát, vagyis a Super TV2-t és az RTL II-t ugyanolyan arányban nézték, az ATV ugyanúgy teljesített, mint a Viasat3, az M3 pedig a FEM3-mal került egy szintre.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

Az első grafikonon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.

A táblázat az adott tévétársaságok egész napi átlagos közönségarány adatait mutatja. Arról árulkodik, hogy a teljes lakosság, a 18-59, vagy a 18-49 éves korcsoportból aznap tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.