Belső ellenfél dolgozik a TV2-nél

Do No Harm - Season Pilot NUP_148870
DO NO HARM -- "Pilot" -- Pictured: Steven Pasquale as Dr. Jason Cole/Ian Price -- (Photo by: Patrick Harbron/NBC)
Vágólapra másolva!
A május 14-i nézettségnél a 18–49-es célcsoportot vizsgáltuk, ahol az Éjjel-nappal Budapest lett a legnézettebb műsor, 425 ezer ilyen korú néző figyelte az aktuális adást. A TV2 először az ötödik helyen szerepel a Tények-kel, a legjobb tízbe pedig befért még a Coolon adott Dr. Csont, valamint az X-Men – A kívülállók is, amely a Film+-on ment.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben Azurák Csaba, a TV2 aktuális műsorainak főszerkesztője felfelé utazik, hiszen a TV2 este a Tények-ig tudta tartani magát, utána már nagyon szétnyílt az olló a 18–49-es korosztályban. A Tények meg is verte az RTL Híradó-t, 19,8 százalékos közönségarányt ért el, a rivális 18,7 százalékával szemben.

A nap legmagasabb közönségarányával, 27,9 százalékkal az Éjjel-nappal Budapest zárt,

ez lett a legnézettebb műsor is, egyik szereplője, Félix ezért kapott zöld nyilat.

Nagyon nem ment viszont a TV2 sorozata, a Belső ellenfél: 5,2 százalékkal zárt, az ellene futó Magyarul Balóval 9 százalékpontot rávert. Ebben az időszakban a Cool és a Film+ is jobban teljesített, előbbin a Hazudj, ha tudsz! egyik része, utóbbin a Halhatatlanok című film ment. Nézze meg mindezt grafikonon!

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el, alatta pedig azok láthatók, amelyek a legjobban teljesítettek főműsoridőben. Érdekes, hogy a Duna TV ezúttal jobban szerepelt a 19 és 23 óra közti időszakban, 2,8 százalékkal ott az ötödik helyet szerezte meg, míg a 2,3 százalékos napi átlag csak a nyolcadik helyre volt elég.

Kitűnik, hogy az RTL Klub előnye mennyivel nagyobb a kereskedelmi szempontból fontos főműsoridőben.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.