A TV2 szeretné, ha mindig vasárnap lenne

2015.06.01. 12:45

A 22. heti nézettségi versenyt ismét Az ének iskolája nyerte, vasárnap 1 millió 139 ezer nézőt ültetett le a képernyők elé. A Barátok közt ért el még egymillió fölötti nézőszámot a szerdai adással, a Duna TV pedig csak egy műsorral, a Ludas Matyi-val szerepel a legjobb húszban, azzal is az utolsó helyen.

Forrás: Origo

A heti Médialift egyik felfelé tartó utasa Szandi, miután Az ének iskolája ismét megnyerte a hetet, a konkurens műsorok már hetek óta nem bírnak a tehetségkutatóval. Vele szemben elbukott a máskülönben népszerű Cobra 11 is, amely nagyjából Az ének iskolájá-val egy időben indult: végül 15,2 százalékkal zárt, miközben

a hét legnézettebb műsora 27,3 százalékos közönségarányt hozott a TV2-nek.

Lovász József, Domi szintén zöld nyilat kapott tőlünk, hiszen ő lett A konyhafőnök győztese, a műsor pedig a péntek este legmagasabb közönségarányát érte el – ami amiatt érdekes, hogy aznap volt az Éden Hotel fináléja is. A táblázatban láthatja, melyek voltak a 22. hét legnézettebb műsorai. 

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Külön mutatjuk a közönségarány alakulását a két finálé miatt érdekes pénteki estén. A konyhafőnök szép teljesítménye mellett látható az is, hogy

a nézők a Barátok közt végéig kitartottak az RTL Klub mellett, utána kapcsoltak csak át az Éden Hotel döntőjére

 – amit a Showder Klub nézettsége sínylett meg.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Készítettünk egy grafikont arról is, hogy az Éden Hotel közönségaránya miként alakult az adás kezdete óta. Érdekes módon a döntőnél nagyobb arányban néztek három részt is, a legkevésbé népszerű epizód pedig az április 6-i volt, 9,2 százalékkal – a május 13-in kívül ez volt az egyetlen adás, amelynek a közönségaránya nem érte el a 10 százalékot.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A vasárnap esti közönségarány alakulásáról is van egy grafikonunk, amelyről világosan leolvasható Az ének iskolája győzelme. A TV2-n jól ment az Összezárva Friderikusszal is, ez lett a héten a csatorna második legnézettebb műsora, 858 ezren voltak kíváncsiak rá, hogy a műsorvezető mihez kezd Alekosszal – nagyon úgy tűnik, hogy a TV2 sikeresen szoktatta magához a vasárnap tévézőket. A Duna TV sorozata,

az Egynyári kaland véget ért vasárnap, a befejező részt az éppen tévézők 5 százaléka figyelte.  

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk még azt a tíz csatornát is, amely a 22. héten a legmagasabb heti átlagos közönségarányt érte el.

Május utolsó hetét az RTL Klub nyerte, 1,3 százalékpontot vert rá a TV2-re.

A Duna TV 6,3 százaláka elég volt a harmadik helyhez, miközben a Viasat3 az ATV-vel teljesített egy szinten, holtversenyben állnak a hatodik helyen. 

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK